Infrastructură
A fost prelungită perioada de evaluare a ofertelor pentru autostrada Tg Frumos – Lețcani
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a prelungit perioada de evaluare a ofertelor depuse în vederea construirii tronsonului de autostradă Târgu Frumos – Lețcani, parte din A8 Tg Mureș – Ungheni. Într-un răspuns oferit APIX.ro, oficialii CNIR au precizat că este necesară o prelungire întrucât nu este finalizată evaluarea tehnică. Inițial, câștigătorul trebuia stabilit pe 24 septembrie.
Acest tronson este foarte important pentru Iași întrucât va îndeplini și un rol de variantă ocolitoare a orașului Podu Iloaiei, prin nordul localității. De altfel, în evaluarea ofertelor, CNIR va puncta suplimentar acele firme care prioritizează această porțiune din tronson, în contextul ambuteiajelor mari și frecvente din zonă.
Amintim că pentru tronsonul Târgu Frumos – Lețcani au ofertat constructori din trei țări: România, Austria și Turcia. Potrivit CNIR, ofertele au fost depuse de cinci asocieri și un ofertant unic, respectiv: IC Ictas Insaat – Rotary Construcții Mentenanță, Strabag Makyol – CBI Construcții Turism & Investiții, Kalyon – Ozkar, Biskon – Straco Holding – Ilgaz Construction Danlin XXL – Groma Hold LTD – Intertranscom – Evropeiski.
Tronsonul 2 Târgu Frumos-Lețcani are o lungime de 28,6 kilometri are un cost estimat de 5,5 miliarde lei, iar finanțarea investiției ar urma să fie asigurată, mai nou, din fondul european de apărare (SAFE). Durata de realizare este de 46 de luni (10 pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție). Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcționa ca o centură a localității Podu Iloaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri.
Tronsonul cuprinde 33 de poduri și pasaje (cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1130 de metri peste râul Bahlui), 2 tunele și 3 noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Lețcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28). Proiectul prevede executarea a două drumuri de legătură: unul cu 2 benzi cu DN 28 D în lungime de 5,23 km și celălalt cu 4 benzi cu DN 28 în lungime de 7,6 km.
Pentru Tronsonul 1 Moțca-Târgu Frumos (27 km) au fost depuse tot șase oferte, iar, în acest caz, evaluarea ar urma să fie finalizată la mijlocul lunii octombrie. În ceea ce privește celelalte sectoare din autostrada Iașului, în desfășurare este doar porțiunea Lețcani – Iași, în timp ce licitațiile aferente Iași – Golăiești și Golăiești – Pod Ungheni sunt suspendate.
