Connect with us

A fost semnat contractul de lucrări pentru cel mai dificil tronson din autostrada A8

autostrada a8 motca-iasi-ungheni randare proiect - imagini virtuale

Infrastructură

A fost semnat contractul de lucrări pentru cel mai dificil tronson din autostrada A8

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a semnat, miercuri, contractul de lucrări pentru cel mai dificil tronson din autostrada A8, respectiv 31,5 km între Grințieș și Pipirig, parte din sectorul montan al drumului rapid. Lucrările vor fi executate de grupul de firme UMB, care și-a adjudecat licitația în vara acestui an. La procedură au mai participat turcii de la MAPA.

Potrivit CNIR, tronsonul are o complexitate tehnică ridicată, incluzând numeroase structuri, dar și volume semnificative de lucrări de consolidări și excavări: 16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri), 60 de poduri și viaducte, două dintre acestea cu peste 1.000 metri lungime (cel mai lung pod este cel peste râul Bistrița cu 1.275 metri) și 12,7 milioane mc de excavări. Valoarea lucrărilor pe tronsonul Grințies – Pipirig se ridică la 5,97 miliarde de lei.

sectorul montan al autostrazii A8
Schița traseului – durata de realizare este de 54 de luni, din care 14 luni etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuție

Traseul aferent acestui lot se desfășoară în județul Neamț și include un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș), o conexiune cu segmentul Ditrău-Grințieș tot din sectorul montan al autostrăzii A8 și o descărcare provizorie la Est, alături de o conexiune cu traseul Pipirig-Vânători Neamț/Leghin pentru a asigura funcționalitatea independentă.

Lungimea pasajelor și a tunelurilor reprezintă 70% din traseul segmentului Grințieș – Pirig, respectiv peste 20 km

Grupul de firme UMB este antreprenor general și pe alte tronsoane din autostrada A8, respectiv: Leghin – Moțca (30 km: a început lucrările în februarie 2025), Ditrău – Grințieș (37,9 km, contract semnat pe 20 martie, în proiectare), Pipirig – Leghin (19,3 km, contract semnat pe 29 aprilie, în proiectare), Sărățeni – Joseni (32 km, urmează semnarea contractului). În același timp, UMB participă și la licitația pentru construirea Joseni – Ditrău (14,4 km), tronson care face obiectul unui litigiu.

UMB va construi și 74 km de drum expres

Un alt contract semnat miercuri de CNIR cu UMB vizează construirea drumului expres Focșani-Brăila (73,5 km). Pentru cel mai lung tronson de drum de mare viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract avem un termen de realizare de 42 de luni și o valoare de 4,29 miliarde lei.

,,Am semnat astăzi, două contracte de peste 10 miliarde lei pentru construirea a 105 kilometri de autostradă și drum expres. Sunt două contracte esențiale pentru dezvoltarea infrastructurii moderne și asigurarea conectivității între regiuni pentru care nu s-au depus contestații. Aceste investiții îi asigură celui mai mare constructor român un portofoliu consistent și reprezintă, totodată, o provocare pentru următorii ani”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

drum expres focsani braila
Traseul drumului expres Focșani – Brăila

Aricole din categoria Infrastructură

Schimbări în trafic:

Cele mai citite articole

To Top