Infrastructură
A fost semnat contractul de lucrări pentru cel mai dificil tronson din autostrada A8
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a semnat, miercuri, contractul de lucrări pentru cel mai dificil tronson din autostrada A8, respectiv 31,5 km între Grințieș și Pipirig, parte din sectorul montan al drumului rapid. Lucrările vor fi executate de grupul de firme UMB, care și-a adjudecat licitația în vara acestui an. La procedură au mai participat turcii de la MAPA.
Potrivit CNIR, tronsonul are o complexitate tehnică ridicată, incluzând numeroase structuri, dar și volume semnificative de lucrări de consolidări și excavări: 16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri), 60 de poduri și viaducte, două dintre acestea cu peste 1.000 metri lungime (cel mai lung pod este cel peste râul Bistrița cu 1.275 metri) și 12,7 milioane mc de excavări. Valoarea lucrărilor pe tronsonul Grințies – Pipirig se ridică la 5,97 miliarde de lei.

Traseul aferent acestui lot se desfășoară în județul Neamț și include un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș), o conexiune cu segmentul Ditrău-Grințieș tot din sectorul montan al autostrăzii A8 și o descărcare provizorie la Est, alături de o conexiune cu traseul Pipirig-Vânători Neamț/Leghin pentru a asigura funcționalitatea independentă.
- Citește și IMAGINEA ZILEI Harta autostrăzilor din România cu A8 completă: tronsoane în execuție și licitare
Grupul de firme UMB este antreprenor general și pe alte tronsoane din autostrada A8, respectiv: Leghin – Moțca (30 km: a început lucrările în februarie 2025), Ditrău – Grințieș (37,9 km, contract semnat pe 20 martie, în proiectare), Pipirig – Leghin (19,3 km, contract semnat pe 29 aprilie, în proiectare), Sărățeni – Joseni (32 km, urmează semnarea contractului). În același timp, UMB participă și la licitația pentru construirea Joseni – Ditrău (14,4 km), tronson care face obiectul unui litigiu.
- Citește și Construirea a 116 km din autostrada A8 prin munți necesită o forță de muncă de 22.000 de persoane
UMB va construi și 74 km de drum expres
Un alt contract semnat miercuri de CNIR cu UMB vizează construirea drumului expres Focșani-Brăila (73,5 km). Pentru cel mai lung tronson de drum de mare viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract avem un termen de realizare de 42 de luni și o valoare de 4,29 miliarde lei.
,,Am semnat astăzi, două contracte de peste 10 miliarde lei pentru construirea a 105 kilometri de autostradă și drum expres. Sunt două contracte esențiale pentru dezvoltarea infrastructurii moderne și asigurarea conectivității între regiuni pentru care nu s-au depus contestații. Aceste investiții îi asigură celui mai mare constructor român un portofoliu consistent și reprezintă, totodată, o provocare pentru următorii ani”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.


















