Proiecte publice
A7: unul dintre tronsoane a ajuns în etapa obținerii acordului de mediu
Tronsonul Ploiești – Buzău, parte din autostrada A7 (Ploiești – Siret), a ajuns în etapa procedurii de obținere a acordului de mediu, informează Adrian Covasnianu, consilier onorific la Ministerul Transporturilor.
„Proiectantul a finalizat și a depus oficial memoriul de prezentare la Agenția Națională de Protecția Mediului București. Această etapă este un pas extrem de important și necesar pentru Autostrada A7 Ploiești – Suceava – Siret. Din punctul meu de vedere, obținerea Acordului de Mediu pentru acest tronson nu va fi un proces complex și dificil. Efectele asupra mediului sunt cuantificate și A7 pe tronsonul Ploiești – Buzău are un impact nesemnificativ asupra integrității mediului”, a scris Adrian Covasnianu, pe pagina sa de Facebook.
Consilierul onorific de la Ministerul Transporturilor a mai spus că există premisele ca, în anul 2021, să fie lansată licitația pentru primii kilometri din autostrada A7 în afara celor aflați în construcție la Bacău (centura ocolitoare este executată parțial în regim de autostradă, iar acest tronson face parte din A7).
Covasnianu a oferit detalii și din memoriul de prezentare, detalii pe care le puteți consulta mai jos:
- lungimea totală a traseului este de 63 km și se împarte în trei sectoare distincte: Dumbrava – Mizil, Mizil – Stâlpu și Stâlpu – Buzău
- cele mai apropiate situri Natura 2000 de traseul proiectului se află la circa 50 metri de km 1 al autostrăzii și, respectiv, la circa 500 metri de km de final
- durata de implementare este de 36 de luni
- conexiunea A7 cu A3 se face printr-un nod de tip trompetă ce asigură o viteză de proiectare de 80 km/h
- posibile amplasamente pentru organizările de șantier nu vor fi în ariile protejate Natura 2000
- vor fi 6 noduri rutiere pe autostrada Ploiești – Buzău
- tronsonul are prevăzute două spații de servicii și două centre de întreținere și coordonare
- viteza de proiectare este de 140 km/h
- pentru reducerea zgomotului se propun panouri fonoabsorbante pe o lungime de aproape 3 km
- se propune relocarea a 23 de drumuri
- cea mai apropiată zonă rezidențială se află la 240 metri în zona km 33-34