Proiecte publice
Aeroportul Bacău: investiții de 60 mil. euro/22 destinații. Pierde Iașul statutul de aeroport regional?
Autoritățile din Bacău vor să dea în folosință noile facilități de la aeroport din data de 5 octombrie. Până atunci, începând de săptămâna viitoare, se vor face teste pentru omologarea infrastructurii aeroportuare.
- Iașul riscă să piardă statutul de principală „poartă” de intrare pe cale aeriană în Moldova. În ultimii 5 ani la Bacău s-au investit peste 60 mil. euro. La Iași, investițiile au fost minime – doar de întreținere. Deja, Bacăul are mai multe destinații disponibile față de Iași.
Potrivit lui Dragoș Benea, europarlamentar și fost șef al Consiliului Județean, investițiile din ultimii ani la aeroportul băcăuan s-au cifrat la peste 60 milioane euro, iar banii au fost asigurați în cea mai mare parte de UE (75%) și de Guvern (23%). Doar pentru modernizarea pistei au fost cheltuiți peste 40 milioane euro. În același timp, aeroportul are un terminal nou, o parcare nouă și majoritatea echipamentele necesare infrastructurii aeroportuare sunt, de asemenea, noi.
Autoritățile din Bacău spun că Aeroportul Internațional „George Enescu” este, la acest moment, cel mai modern din țară. În paralel cu investițiile europene, Primăria și CJ au încheiat un parteneriat – care ar putea fi un exemplu pentru Iași – pentru modernizarea drumului spre aerogară, drum care acum are 4 benzi de circulația și una de urgență.
Câte date despre noile facilități:
- noul terminal de pasageri are o capacitate minimă de 450 pasageri/flux/oră
- a fost amenajată o rețea de drumuri interioare și un nou turn de control
- au fost realizate facilități PSI: spații administrative, uzină electrică, rezervor de apă și stație de pompare, garaj
- parcarea auto are o capacitate de 300 de locuri
- pista are 2.500 metri lungime și 80 metri lățime (constructorul a fost companie spaniolă FCC Construccion)
- drumul spre Aeroport a fost supralărgit de la 2 la 4 benzi de circulație (10 milioane lei – bani ai CJ și Primăriei)
Potrivit autorităților locale, aria de acoperire a aerogării este dată de 7 județe limitrofe: Bacău, Neamț, Vaslui, Vrancea, Galați, Buzău și Brăila. În zona extinsă de acoperire apar Iașul, Botoșaniul și Suceava.
Investițiile la aerogara din Bacău au început în anul 2015, an în care erau finalizate modernizările la aerogara ieșeană. Din păcate, în ultimii 5 ani la Aeroportul Iași investițiile au fost minime astfel că Iașul riscă să piardă statutul de principală „poartă” de intrare pe cale aeriană în Moldova.