Connect with us

AUMOVIO s-a lansat la Iași: companie desprinsă din Continental, listare la Bursa din Frankfurt în septembrie

aumovio

Local

AUMOVIO s-a lansat la Iași: companie desprinsă din Continental, listare la Bursa din Frankfurt în septembrie

AUMOVIO, noul brand desprins din grupul Continental, a fost lansat oficial în România, un eveniment în acest sens fiind organizat inclusiv la Iași. Compania va deveni independentă în cursul acestei luni și este programată să fie listată la Bursa de Valori din Frankfurt pe 18 septembrie 2025, potrivit unui comunicat primit la redacție.

Prezentă la nivel național cu patru centre de cercetare și dezvoltare (Brașov, Iași, Sibiu, Timișoara) și două unități de producție (Sibiu și Timișoara), AUMOVIO are în România aproximativ 13.000 de angajați, dintre care peste jumătate sunt ingineri și specialiști IT.

„Aceeași pasiune, o nouă identitate – ziua de astăzi marchează începutul unei noi ere. AUMOVIO este o forță adaptivă prin care definim viitorul mobilității prin soluții electronice de ultimă generație și tehnologii pentru vehicule autonome și definite prin software. Rolul României este esențial în această transformare”, a declarat Dr. Liviu Bălan, Head of Country AUMOVIO România.

Prezență extinsă în România

Compania oferă de pe piața locală un portofoliu complet de soluții: de la senzori și sisteme de frânare, până la afișaje moderne și platforme pentru mobilitate conectată și autonomă. Activitățile acoperă toate cele patru domenii globale:

  • Autonomous Mobility (AM) – produse pentru conducere automatizată și autonomă;
  • Architecture and Network Solutions (ANS) – soluții pentru vehiculul definit prin software;
  • Safety and Motion (SAM) – sisteme de frânare și siguranță integrate;
  • User Experience (UX) – afișaje moderne și head-up display-uri.

„De 25 de ani, oamenii noștri împing limitele tehnologiei și creează valoare într-o piață aflată în continuă transformare. Ei sunt motorul din spatele acțiunii, iar noi le oferim încrederea și sprijinul necesar pentru a defini performanța noii companii și dezvoltarea comunității”, a adăugat Lăcrămioara Dărăban, Head of Country HR AUMOVIO România.

Strategie pe termen lung

AUMOVIO a lansat în iunie un program strategic axat pe trei direcții: consolidarea poziției pe piață prin produse inovatoare, transformarea într-o organizație de înaltă performanță și livrarea de rezultate financiare sustenabile pentru acționari.

Listarea din septembrie de la Frankfurt marchează un pas cheie în parcursul companiei, care își propune să combine tradiția de peste 100 de ani în domeniul siguranței vehiculelor cu inovațiile tehnologice dedicate mobilității viitorului.

Aricole din categoria Local

Schimbări în trafic:

Cele mai citite articole

To Top