Proiecte publice
Bătaie de joc: Proiectantul sectorului montan al A8 a predat un studiu incomplet
Firma spaniolă Acciona a înaintat un studiu de fezabilitate incomplet pentru sectorul montan al autostrăzii A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni. Pe tot parcursul derulării contractului au fost probleme, dar autoritățile centrale nu au reușit să le rezolve. Acum, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) fuge de responsabilitate și aruncă vina strict pe proiectant.
„Documentația a fost predată pentru întreg obiectivul de investiție. La o primă analiză, s-a constatat că lipsesc documentațiile necesare pentru obținerea Acordului de mediu (RIM, SEA, SEICA, PMM etc.), documentațiile privind ocuparea terenurilor (Raportul de Evaluare al imobilelor afectate, identificarea proprietarilor și a imobilelor deținute de aceștia, precum și lista proprietarilor și imobilele afectate, semnate și ștampilate de Primării), iar volumul Autorizații, Avize și Acorduri este incomplet”, se arată într-un comunicat al CNAIR.
Amintim că, recent, odată cu schimbarea guvernării, CNAIR a renunțat să mai discute cu reprezentanții societății civile din Moldova în ședințe săptămânale de progres. Mai mult, porțiunea cea mai importantă din sectorul montan (Miercurea Nirajului – Leghin) a fost scoasă de pe lista de priorități a noului guvern, iar proiectul ar urma să fie reanalizat după încă 10 ani.
„În perioada următoare, documențatia va fi analizată de către Departamentele de specialitate din cadrul CNAIR S.A. în vederea verificării modului în care au fost implementate observațiile emise anterior și, de asemenea, dacă nivelul de calitate al documentației transmise corespunde cu cel solicitat prin Caietul de sarcini”, se mai precizează în comunicatul CNAIR.