Connect with us

Blocuri cu 10 etaje în coasta Facultății de Electrotehnică

Se poate observa că imobilele vecine au un regim mic de înălțime

Investiții private

Blocuri cu 10 etaje în coasta Facultății de Electrotehnică

Sute de locuințe vor fi amenajate în două tronsoane de bloc cu 10 etaje în zona facultăților tehnice. Investiția aparține unei companii și a stârnit proteste din partea Universității Tehnice „Gh. Asachi” și a Institutului de Fizică Tehnică. Amplasamentul blocurilor este în spatele sediului actual al Universității Petre Andrei (UPA). Principalele două reproșuri: regim mare de înălțime față de clădirile din zonă și acces auto deficitar. Investitorul spune că abia la faza de autorizare se va face un studiu de trafic amplu. Proiectul va intra miercuri, 31 octombrie, în plenul Consiliului Local pentru aprobare. Ulterior, va putea primi autorizația de construire.

Amplasamentul blocurilor (zona marcată cu roșu, cu mențiunea că sediul UPA – clădirea de la bulevard – nu va fi afectată de proiect)

Investitorul solicită ca regimul maxim de înălțime să fie 40 metri. El are la dispoziție o suprafață de aproape 4.200 mp – parte din teren (3.100 mp) este ipotecat la o bancă italiană contra unui credit de 2,9 milioane lei. Procentul de ocupare a terenului ajunge la 40%, iar coeficientul de utilizare a terenului la 4. Cu un astfel de CUT, dezvoltatorul poate amenaja cel puțin 200 – 250 de apartamente, la o medie de 50 mp/locuință. În ceea ce privește locurile de parcare, investitorul propune 133 de locuri în subteran și 80 la nivelul solului. Accesul auto va fi făcut de pe bld. Mangeron, pe strada dintre UPA și sediul Facultății de Electrotehnică.

Patru construcții anexă vor fi demolate pentru a face loc blocurilor. Inclusiv sediul UPA se află pe terenul din proprietatea firmei ICPE Trafil, dar destinația acestui imobil va fi păstrată.

Anexele ce vor fi demolate sunt numerotate în fotografia de mai jos

Contestatarii proiectului au ridicat mai multe probleme

Universitatea Tehnică:

  1. Nerespectarea prevederilor referitoare la funcțiunile propuse în viitorul PUG
  2. Încadrarea incorectă în UTR-ul din PUG-ul actual
  3. Explicitarea aliniamentelor propuse față de clădirile învecinate
  4. Clarificarea conturului edificabil ca suprafață construibilă și ca soluție arhitecturală
  5. Regimul de înălțime propus depășește înălțimea clădirilor învecinate
  6. Extinderea zonei studiate – zona fiind bine structurată și omogenă (în care primează învățământul universitar) să fie studiate și accesele posibile pe suprafețele învecinate
  7. Se solicită un studiu de circulație care să reglementeze accesele auto și pietonale – circulația actuală, auto și pietonală, este subdimensionată în zona studiată
  8. Se solicită lămuriri suplimentare privind accesul auto la clădirilor propuse

De asemenea, Institutul de Fizică Tehnică și-a exprimat dezacordul pentru propunerea unui bloc de locuințe într-o zonă deja aglomerată cu un trafic intens. Instituția a mai arătat că diminuarea spațiilor verzi ar genera o poluare excesivă și o îngreunare a activităților deja existente. Nu în ultimul rând, Institutul a menționat că pe terenul studiat pot fi propuse clădiri destinate învățământului tehnic superior.

Pe unde va fi accesul auto:

La obiecțiuni, firma a prezentat mai multe explicații. Una dintre acestea face referire la faptul că documentația urbanistică respectă legislația în vigoare din domeniul urbanismului. Alte explicații ale ICPE:

  1. Îndrarea în UTR – CB7 conform reglementărilor urbanistice PUG – zona funcțiunilor complexe de importanță supramunicipală și municipală – alte unități dispersate existente – implică pentru propunerea de construire elaborarea unui PUZ care reglementează indicatorii urbanistici și aliniamentele
  2. Clădirea propuse se va retrage de la aliniament la distanța de 18,50 m (existent) față de limita străzii din sud, bld. Dimitrie Mangeron, față de limitele laterale retragerile sunt la o distanță de minim 3 m, iar față de limita posterioară la o distanță de minim 5 m
  3. Circulațiile și accesele auto și pietonale au fost studiate și proiectate conform normativelor legislației în vigoare. Prin reglementările PUZ nu s-a intervenit asupra tramei stradale existente, la faza de autorizare conform recomandărilor făcute de avizul Comisiei de circulație și avizul Poliției Rutiere se va elabora un studiu de circulație amplu care va reglementa circulația auto spre amplasamentul studiat
  4. Planul Urbanistic Zonal are ca suport ridicarea topografică vizată de OCPI, avizele și studiile solicitate prin certificatul de urbanism care prin emiterea lor susțin elaborarea documentației urbanistice

Planșa de reglementări urbanistice:

Cine este firma ICPE Trafil SA

ICPE Trafil SA este o societate desprinsă în 1992 din Institutul de Cercetări Electrotehnice. În prezent, firma îi are ca asociați pe un cetățean italian (Dino Alvisi) și un cetățean român (Gabriel Condriuc). Anul trecut, societatea și-a prelungit o linie de credit de 1,2 milioane lei la o bancă italiană și a majorat-o cu 1,7 milioane lei. Împrumutul a fost garantat cu o parte din terenul din bd. Dimitrie Mangeron nr. 49, respectiv aproape 3.100 mp. Având ca principal obiect de activitate „fabricarea hârtiei și a cartonului ondulat și a ambalajelor din hârtie și carton”, societatea a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 16,2 milioane lei și un profit de peste un milion de lei. Situația financiară de anul trecut a fost cea mai bună de după 2000, în condițiile în care, din 2009 încoace, ICPE Trafil a întregistrat profit în fiecare an.

Continue Reading

Coordonator al proiectului Apix.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat atât cu mass-media locale, cât și centrale.

Alte articole din categoria Investiții private

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top