Connect with us

Care sunt firmele care vor să construiască primul tronson al autostrăzii Iașului între Moțca și Tg Frumos

tuneluri pe autostrada a8 sector iesean

Infrastructură rutieră

Care sunt firmele care vor să construiască primul tronson al autostrăzii Iașului între Moțca și Tg Frumos

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că a primit șase oferte pentru construirea primului tronson din autostrada Iașului (Moțca – Tg Frumos), parte din A8. Ofertele aparțin unor asocieri de firme din România, Italia și Turcia. În mod normal, evaluarea ar urma să fie finalizată în toamnă.

Tronsonul Moțca – Tg Frumos are o lungime de 27 km, iar valoarea estimată a contractului depășește 6 miliarde de lei. Durata de realizare este 46 de luni: 10 luni pentru proiectare și 36 luni pentru execuție. CNIR spune că sectorul prezintă „o complexitate tehnică ridicată”: sunt prevăzute 36 de poduri și pasaje (în lungime totală de 8,5 km, iar cel mai lung are 1,1 km), patru tuneluri (în lungime de 1,7 km) și trei noduri rutiere (Moțca, Pașcani și Tg Frumos).

Care sunt firmele care au depus oferte

Potrivit CNIR, cele șase oferte au fost depuse de următoarele asocieri:

  • DANLIN XXL (Lider)-Groma Hold Ltd-Intertranscom Impex-Evropeiski Patishta
  • ITINERA SPA (Lider)-Saipem Spa-ICM Spa
  • BISKON Yapi Anonim Sirketi (Lider)-Straco Holding-Ilgaz Construction
  • KALYON Insaat Sanay Ticaret Anonim Sireketi (Lider) -Ozkar Insaat Sanay Ve Ticaret Anonim Sirketi
  • SA&PE Construct SRL (Lider) -Tehnostrade- Spedition UMB- Euro-Asfalt
  • ICTAS Insaat Sany ve Ticaret (Lider)- Rotary Construcții Mentenanță
traseu tronson I intre Motca si Tg Frumos
Segmentul Moțca – Tg Frumos este primul tronson al autostrăzii Iașului, parte din A8

„Pentru a asigura legătura între Moțca (DN 2/secțiunea III a Autostrăzii Unirii-A8, lotul Leghin-Târgu Neamț) și Autostrada Moldovei A7 (secțiunea Bacău-Pașcani), a fost inclusă în documentație acordarea unui punctaj suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează execuția segmentului cu o lungime de 5,5 kilometri în termen de cel mult 12 luni”, se arată în comunicatul CNIR.

În context, amintim că procedura de licitație a fost contestată (din nou) de o firmă care a solicitat prelungirea termenului pentru depunerea ofertelor. Aceeași companie a blocat timp de două săptămâni licitația cu o sesizare depusă în aprilie, contestație respinsă întrucât firma nici măcar nu a achitat cauțiunea, pas procedural obligatoriu pentru judecarea pe fond.

Aricole din categoria Infrastructură rutieră

Schimbări în trafic:

Cele mai citite articole

To Top