Connect with us

Cel mai dificil traseu din sectorul montan al autostrăzii A8 a fost scos la licitație

autostrada a8 motca-iasi-ungheni randare proiect - imagini virtuale

Trafic

Cel mai dificil traseu din sectorul montan al autostrăzii A8 a fost scos la licitație

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a trimis spre publicare documentația aferentă construirii ultimului lot din sectorul montan al autostrăzii A8, respectiv aproape 32 km între Grințieș și Pipirig. Alte cinci segmente sunt în fază de licitație, în timp ce capetele sectorului montan sunt în execuție (la nivel de proiectare a lucrărilor). [UPDATE, anunțul a fost publicat pe 21 noiembrie – link]

Potrivit CNIR, Grințies – Pipirig (31,5 km) are cel mai dificil traseu din întreaga autostrada A8. Valoarea lucrărilor este estimată la 6,9 miliarde lei, iar ofertele pot fi depuse până pe 15 ianuarie. Durata de realizare este de 54 de luni, din care 14 luni etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuție.

„Este un proiect de o complexitate tehnică ridicată pentru că include lucrări majore de artă (tuneluri, viaducte, poduri și pasaje) și volume considerabile de lucrări de excavare și consolidări”, a comunicat CNIR.

Lungimea pasajelor și a tunelurilor de pe acest lot este de aprox. 20 kilometri reprezentând aproape 70 % din lungimea întregului lot:

  • 16 tuneluri – dintre acestea, 5 tuneluri sunt prevăzute cu a treia bandă/sens, bandă pentru vehicule lente;
  • 60 de poduri și viaducte, două poduri cu peste 1000 de metri lungime, cel mai lung fiind podul peste râul Bistrița și DN 15 -1275 metri.
sectorul montan al autostrazii A8
Traseul Grințieș – Pipirig, lot parte din sectorul montan al autostrăzii A8

CNIR a mai precizat că traseul de pe acest lot se desfășoară în județul Neamț și include un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș), o conexiune cu segmentul Ditrău-Grințieș tot din sectorul montan al autostrăzii A8 și o descărcare provizorie la Est, alături de o conexiune cu traseul Pipirig-Vânători Neamț/Leghin pentru a asigura funcționalitatea independentă.

„În criteriile de evaluare, am prevăzut acordarea unui punctaj pentru utilizarea BIM (Building Information Modelling) și am stabilit criterii pentru a încuraja incluziunea socială, respectiv angajarea persoanelor din județele Neamț, Harghita, Mureș, Iași, Bacău și Suceava”, a reiterat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, citat în comunicatul CNIR.

CNIR gestionează tronsonul montan pe sectorul Sărățeni – Pipirig, respectiv un traseu de 116 kilometri și care include patru loturi:

  • Lotul 1C Sărățeni-Joseni (32,4 km) – segment în fază de licitație (depunere oferte pe 16 decembrie)
  • Lotul 1D Joseni-Ditrău (14,4 km) – segment în fază de licitație (depunere oferte pe 18 decembrie)
  • Lotul 2A Ditrău-Grințieș (37,9 km) – segment în fază de licitație (depunere oferte pe 19 decembrie)
  • Lotul 2B Grințieș-Pipirig (31,5 km) – segment în fază de licitație (depunere oferte pe 15 ianuarie)

Alte două segmente din sectorul montan sunt gestionate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și, în prezent, CNAIR evaluează ofertele depuse:

Capetele sectorului montan sunt în fază de execuție, respectiv în etapa de proiectare, în condițiile în care fiecare segment are stabilit constructorul:

  • capătul vestic Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km) și legătura A8 cu A3 (2,4 km): constructorul desemnat este firma turcă Nurol
  • capătul estic Leghin – Târgu Neamț – Moțca (30 km): constructorul desemnat este grupul de firme UMB, grup care lucrează și pe cea mai mare parte a autostrăzii A7 (250 din cei 320 km)

Apartamente de vânzare Iași: oferte actualizate

Descoperă LAPIS Residence - un ansamblu rezidențial de top

Editor al publicației APIX.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat cu instituții de presă centrale și locale.

Articole din categoria Trafic

To Top