Trafic
Constructori din trei țări au depus oferte pentru Tg Frumos – Lețcani: tronsonul cuprinde varianta ocolitoare Podu Iloaiei
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a primit, luni, șase oferte de la constructori din România, Austria și Turcia la contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 Târgu Frumos-Lețcani, parte din autostrada A8: acest segment cuprinde și varianta de ocolire prin nord a orașului Podu Iloaiei. De pe lista ofertanților lipsește, în mod surprinzător, UMB.
Potrivit CNIR, ofertele au fost depuse de cinci asocieri și un ofertant unic, respectiv:
- Strabag
- Makyol – CBI Construcții Turism & Investiții
- Kalyon – Ozkar
- Biskon – Straco Holding – Ilgaz Construction
- Danlin XXL – Groma Hold LTD – Intertranscom – Evropeiski
- IC Ictas Insaat – Rotary Construcții Mentenanță
Tronsonul 2 Târgu Frumos-Lețcani cu o lungime de 28,6 kilometri are un cost estimat de 5,5 miliarde lei, iar finanțarea investiției este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021-2027.
Durata de realizare a întregului tronson 2 Târgu Frumos-Lețcani (28,6) este de 46 de luni (10 pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție). Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcționa ca o centură a localității Podu Iloaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri.
Este un proiect cu o complexitate tehnică ridicată și provocări pentru constructori, pe traseu fiind prevăzute următoarele (tipuri de) structuri, conform CNIR:
- 33 de poduri și pasaje (cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1130 de metri peste râul Bahlui)
- 2 tunele
- 3 noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Lețcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28).
În cadrul contractului vor mai fi executate două drumuri de legătură: unul cu 2 benzi cu DN 28 D în lungime de 5,23 km și celălalt cu 4 benzi cu DN 28 în lungime de 7,6 km.
Pentru Tronsonul 1 Moțca-Târgu Frumos (27 km) au fost depuse tot șase oferte, iar pentru cele trei tronsoane dintre Lețcani și Ungheni (Pod peste Prut), ofertele se depun în iulie, august și septembrie, a mai comunicat CNIR.
