Connect with us

Dancu: Un depozit comercial și logistic este propus pe un teren de 1,1 ha

Accesul spre teren se face pe un teren nemodernizat

Investiții private

Dancu: Un depozit comercial și logistic este propus pe un teren de 1,1 ha

Două firme și mai multe persoane fizice propun construirea unui depozit comercial și logistic la limita administrativă a Iașului cu Holboca, în zona Dancu, unde dețin în proprietate un teren cu o suprafață de peste 11.000 mp.

Principalele funcțiuni ale halelor sunt de depozitare, producție, comerț și birouri. Clădirile ar urma să aibă un regim de înălțime cu parter și 2 etaje și vor ocupa jumătate din suprafața terenului disponibil.

Amplasamentul terenului – imagine preluată din proiectul de PUZ care a fost publicat de către Primăria Iași

Beneficiarii proiectului de Plan Urbanistic Zonal (PUZ) sunt Alisan SRL, Era Termo Gaz Company și mai multe persoane fizice. Prima firmă are ca principal obiect de activitate „comerț cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi și tutun”, iar cealaltă „lucrări de instalații sanitare, de încălzire și de aer condiționat”.

  • Situându-se în intravilanul municipiului Iași, zona din care face parte și terenul studiat, s-a constituit în perioada comunistă ca o zonă destinată construcțiilor edilitare. După anul 1989 datorită situației economice, zona studiată a intrat într-un proces de stagnare a investițiilor, apârând în zonă construcții cu gabarite și funcțiuni diferite. Astfel în zonă au apărut funcțiuni diverse: depozite, locuințe service-uri auto, spații pentru prestări servicii și activități industriale. Toate acestea au favorizat conturarea unor zone cu funcțiuni economice la sud de drumul județean – extras din proiectul de PUZ.

Potrivit sursei citate, terenurile propuse a fi construite se află situate în partea de est a intravilanului municipiului Iași, în apropierea șoselei Iași-Ungheni (DJ249A), una dintre principalele direcții de dezvoltare a municipiului Iași.

  • Zona este parțial echipată edilitar și în momentul actual nu sunt derulate proiecte de modernizare a acestora. Racordarea clădrilor propuse la rețelele edilitare se va realiza în general prin prelungirea celor existente la șoseaua Iași-Ungheni (DJ249A) – se mai arată în PUZ.

În ceea ce privește circulația, calea de acces dinspre șos. Iași – Ungheni este un drum asfaltat nemodernizat „nedefinit clar ca lățime, cu o lungime de aproximativ 70 m”.

Amplasarea halelor (în stânga imaginii este șos. Iași – Ungheni)

Principalele disfuncționalități ale zonei trecute în revistă în proiectul de PUZ:

  • Îmbrăcămintea asfaltică din pietriș – degradată;
  • Lipsa iluminatului public;
  • Lipsa trotuarelor;
  • Lipsa locurilor de parcare publice;
  • Poluarea generată de traficul auto de pe șoseaua Iași – Ungheni (DJ249A);
  • Prezența aeriană a unor rețele edilitare ce limitează înălțimea vehiculelor care circulă spre amplasament.

Articole din categoria Investiții private

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top