Connect with us

De ce au fost contestate licitațiile pentru trei tronsoane ale autostrăzii Iașului

autostrada a8 motca-iasi-ungheni randare proiect - imagini virtuale

Infrastructură rutieră

De ce au fost contestate licitațiile pentru trei tronsoane ale autostrăzii Iașului

Cele trei licitații pentru autostrada Lețcani – Ungheni au fost contestate de compania ieșeană Demo Strade Group AG SRL din cauza modului în care au fost stabiliți factorii de evaluare. Concret, firma vrea eliminarea unui criteriu despre care spune că este „subiectiv”. Valoarea totală a contractelor ajunge la 11,4 miliarde lei.

Cele trei contestații au conținut similar, fiind solicitată eliminarea factorului de evaluare cu privire la „Metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor tehnice și umane în corelare cu specificul și complexitate activităților”, criteriu care are o pondere de 16-17% în atribuirea contractului.

Contestatarul spune că factorul de evaluare este „subiectiv” și încalcă mai multe articole ale legislației privind achizițiile publice. „Autoritatea contractantă nu are dreptul de a utiliza factori de evaluare care să conducă la o libertate de apreciere nelimitată (…) și trebuie să asigure o concurență reală între operatorii economici și să fie însoțiți de prevederi care să permită verificarea efectivă a informațiilor furnizate de către ofertanți, în scopul aplicării factorilor de evaluare”, spune firma ieșeană.

În cazul factorului amintit, au fost stabiliți următorii algoritmi de calcul:

  • punctaj maxim se acordă pentru ofertanții care prezintă o metodologie de implementare a contractului care demonstrează o foarte bună înțelegere a activităților stabilite în cerințele beneficiarului, precum și o o bună documentare/analiză a proiectului
  • punctaj intermediar pentru ofertanții care prezintă o metodologie de implementare a contractului care demonstrează o bună sau limitată înțelegere

Foarte buna înțelegere, buna înțelegere și înțelegerea limitată sunt concepte mult prea subiective, iar aplicarea acestora conduce la o libertate de apreciere nelimitată din partea autorității contactantă, cu încălcarea art. 189 alin. 1 din Legea 98/2016”, potrivit Demo Strade.

Firma solicită Consiliului Național de Soluționarea a Contestațiilor (CNSC) să oblige Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) să dispună măsuri de remediere a criteriilor de evaluare prin eliminarea factorului invocat.

„În mod evident, fiecare ofertant are o modalitate proprie de prezentare, organizare proprie, are profesioniști proprii și o strategie particulară, motiv pentru care prezentarea solicitată de autoritatea contractantă, conform factorului de evaluare, factor ce deține o pondere considerabilă nu poate fi altfel decât decât una proprie, particulară”, mai arată contestatarul.

Contestațiile au intrat și în analiza CNIR, iar instituția urmează să emită un punct de vedere pe tema acestora.

Editor al publicației APIX.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat cu instituții de presă centrale și locale.

Aricole din categoria Infrastructură rutieră

Schimbări în trafic:

Cele mai citite articole

To Top