Connect with us

O nouă stradă centrală, de aproape 1 km, va fi dată în folosință

Proiecte publice

O nouă stradă centrală, de aproape 1 km, va fi dată în folosință

Noua stradă amenajată de Primărie pe Splai Bahlui mal drept, pe tronsonul Podul de Piatră – Podu Roș a fost asfaltată. Potrivit reprezentanților municipalității, circulația rutieră va fi permisă, cel mai probabil, începând cu luna octombrie, dar fără a înainta o dată precisă. Deocamdată, nu se cunosc exact nici condițiile de trafic – dacă strada va fi sens dinspre Podu Roș (variantă cel mai des invocată la nivelul municipalității) sau dinspre Podul de Piatră.

Cert este că noua arteră de circulația va descongestiona traficul de pe șos. Națională (care urmează, de asemenea, să intre în reabilitare), o stradă supraaglomerată în mai multe momente ale zilei.

Proiectul privind amenajarea Splai Bahlui mal drept vizează refacerea infrastructurii pe tronsoanele şos. Naţională – Podu Roş (885 metri, partea cu calea de rulare a tramvaielor), Podu Roş – Pod Tudor Vladimirescu (1,2 km), Pod Tudor Vladimirescu – Pod Metalurgie (1,2 km), Pod Metalurgie – Pod Sf. Ioan (1,6 km) şi şoseaua Naţională (1,1 km), de la intersecţia cu b-dul Nicolae Iorga şi până la intersecţia din Podu Roş.

Totodată, vor fi îngropate în subteran şi cablurile de pe ambele părţi ale străzii. Proiectul mai prevede amenajarea de parcări (în special pe șos. Națională) și montarea de mobilier urban. Lucrările ar urma să dureze doi ani.

Costurile pentru reabilitarea Splai Bahlui mal drept ajung la 25 milioane lei, sumă care a rezultat din licitația pe care a desfășurat-o Primăria și câștigată de asocierea Conest – Viarom. Inițial, proiectul, a cărui valoare era estimată la circa 44 milioane lei, a fost lansat în august 2015, dar actualul adjudecatar al procedurii a contestat rezultatele și licitația s-a anulat în decembrie 2015. La vremea respectivă, fondurile pentru reabilitare puteau fi asigurate din surse nerambursabile europene, dar problemele din jurul licitației au dus la pierderea resurselor financiare. Ulterior, în primăvara anului 2016, municipalitatea a relansat licitația și nu mai puțin de 11 ofertanți s-au înscris la procedură. După mai multe contestații, inclusiv o acțiune în instanță, Primăria a primit undă verde pentru a semna contractul la începutul anului 2017.

 

 

Coordonator al proiectului Apix.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat atât cu mass-media locale, cât și centrale.

Articole din categoria Proiecte publice

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top