Proiecte publice
Pasaje supraterane în Podu Roș – vor avea o singură bandă carosabilă
Intenția municipalității este ca pasajele să fie în lungul Bahluiului şi să aibă o singură bandă carosabilă. Este o soluţie de compromis care ar avea cele mai mici cheltuieli, susţin şefii municipalităţii. Chiar şi aşa, nu se ştie cât va dura construcţia şi cât va costa. Deocamdată, Primăria va lansa o nouă licitație pentru proiectarea celor două pasaje supraterane în zona Podu Roş, după ce, la prima procedură, nu s-a prezentat nimeni. Probabil, costul estimat de municipalitate pentru contract (84.000 lei) i-a ținut departe pe proiectanți. Supratraversările ar urma să aibă o singură bandă carosabilă, fără trotuare, iar rampele de urcare/coborâre vor fi dimensionate astfel încât să nu ocupe mai mult de o bandă pe carosabilul existent.
Acestea vor fi construite în lungul Bahluiului, atât pe malul stâng, cât şi pe malul drept (în continuarea noii străzi). Iniţial, municipalitatea a avut în plan amenajarea a două pasaje subterane, dar durata de execuţie şi costurile mai mari i-au determinat pe şefii oraşului să ajungă la o soluţie de compromis în încercarea de a fluidiza circulaţia din zona Podu Roş. Pasajul aferent malului stâng va fi sens unic pe direcţia bd. Dimitrie Mangeron – Podul de Piatră. În acelaşi timp, supratraversarea de pe mal drept va fi construită în prelungirea noii străzi şi va fi sens unic pe direcţia Podul de Piatră – bd. Tudor Vladimirescu. „Pasajele auto ce vor asigura fluidizarea circulaţiei pe cele două Splaiuri ale Bahluiului peste intersecţia Podu Roş vor fi prevăzute cu câte o bandă de circulaţie fiecare, suprafeţe de refugiu, nu vor avea trotuare şi vor fi dimensionate conform normelor legale în vigoare în aşa fel încât să asigure atât fluenţa circulaţiei auto, cât şi posibilitatea de depăşire a autovehiculelor aflate în staţionare ca urmare a apariţiei unor avarii“, se precizează în documentaţia de atribuire.
Potrivit sursei citate, elementele structurale ale platformei şi ale rampelor de urcare/coborâre vor fi dimensionate în aşa fel încât să nu ocupe mai mult de o bandă pe carosabilul existent. Municipalitatea a lăsat în sarcina proiectantului să decidă tipul structurii de rezistenţă, dar a pus condiţia asigurării „unei deschideri şi a unei înălţimi libere suficiente pentru desfăşurarea fără probleme a traficului pe dedesubt“. „Înălţimea liberă va fi calculată în aşa fel încât să nu aducă atingere liniilor electrice ale tramvaiului şi să asigure posibilitatea circulaţiei pe dedesubt a autovehiculelor cu gabarite atipice“, se mai arată în caietul de sarcini. Proiectantul ce va fi ales trebuie să mai prevadă în documentaţia tehnică elemente decorative, soluţii pentru mascarea şi protejarea cablurilor necesare funcţionării sistemului de iluminat şi, nu în ultimul rând, modul de deviere a reţelelor edilitare.