Connect with us

PMI: 500.000 lei pentru digitalizarea unor servicii publice. Va fi refăcut și site-ul instituției

Smart City

PMI: 500.000 lei pentru digitalizarea unor servicii publice. Va fi refăcut și site-ul instituției

Primăria Iași a lansat o licitație pentru digitalizarea serviciilor publice care are două componente majore: construirea unui nou site pe domeniul existent (primaria-iasi.ro) și crearea unui portal de servicii publice, care va cuprinde, printre altele, funcțiuni similare cu cele dezvoltate de ANAF în spațiul privat virtual.

Pentru realizarea unui nou site, Primăria a estimat un cost de 170.000 lei, iar pentru portal peste 250.000 lei, rezultând astfel o sumă de 420.000 lei pentru digitalizarea serviciilor publice (cca 500.000 lei, inclusiv TVA).

„La stabilirea bugetului s-au avut în vedere toate cheltuielile privind: analiza, proiectarea, construirea, dezvoltarea, design-ul, implementarea, testarea, darea în exploatare, echipamentele, software-urile necesare“, se arată în caietul de sarcini.

Dacă funcțiunile site-ului nou se vor axa în special pe partea de informare a utilizatorilor, portalul de servicii publice va fi integrat cu toate aplicațiile disponibile acum la Primărie (facilităţile de plată online a taxelor, depunerea sau eliberarea de diverse documente, descărcarea de formulare, depunerea de sesizări şi verificarea stadiului cererii, harta digitală, programare auto, harta verde, aplicaţie parcări etc.) și vor fi create altele noi care ar urma să îmbunătățească interacțiunea Primărie – cetățean în mediul online.

De asemenea, portalul de servicii publice va fi integrat cu sistemul informatic de gestiune a documentelor: un sistem pus în funcţiune acum 15 ani şi care asigură acces controlat la toate actele emise sau intrate în instituţie.

Prin licitaţia actuală, Primăria are în plan şi extinderea acestui sistem astfel încât să permită digitalizarea fluxurilor de documente electronice: atât cele venite prin portal, cât şi cele venite prin registratură. Prin intermediul portalului, cetăţenii vor putea depune cereri pentru eliberare de documente cu valoare juridică pentru mai multe tipuri de servicii, dintre care amintim: acte urbanistice (autorizaţii de construire şi certificate de urbanism), autorizare activitate de transport, autorizare activitate de comerţ, înregistrare solicitări audienţe, depunere cereri ANL sau adeverinţă nomenclatură stradală.

Portalul va avea şi o secţiune dedicată consilierilor locali, în sensul informatizării secretariatului Consiliului Local, astfel încât materialele de şedinţă, propunerile de amendamente, votarea şi activitatea comisiilor să poată fi gestionate în mediul online. De asemenea, portalul va cuprinde şi o secţiune dedicată procesului de bugetare participativă, prin intermediul căreia cetăţenii pot depune proiecte pentru comunitate care să fie finanţate de către Primărie. În caietul de sarcini mai sunt detaliate mai multe module tehnice de funcţionare a portalului prin care interacţiunea cu cetăţeanul să fie cât interactivă.

  • Viceprimarul Daniel Juravle, PNL: În procesul de digitalizare a serviciilor oferite de administrația publică din oraș, se află și site-ul și portalul Primăriei Municipiului Iași. Ne dorim să adaptăm aceste platforme la rigorile anului 2021, la tehnologia modernă și să punem la dispoziția cetățeanului diverse servicii la doar câteva click-uri distanță. Îmbrățișăm conceptul de e-guvernare, de interacțiune digitală între cetățeni și administrație. Astfel, ne dorim și să îi aducem mai aproape pe ieșeni de administrația publică locală și să putem avea feedback-ul lor în permanență pentru a putea adapta și implementa proiecte în funcție de nevoile cetățenilor. Municipiul Iași va avea în curând un nou site și un nou portal, care vor fi user-friendly, vor fi adaptate astfel încât utilizatorul să aibă o interacțiune ușoară cu acestea și vor fi responsive, putând fi accesate de pe orice dispozitiv. Angajații Primăriei Municipiului Iași vor avea semnătură digitală, iar interacțiunea dintre aceștia și cetățeni va fi facilitată de viitorul portal. Aici vor putea fi încărcate certificatele de urbanism, sesizările, petițiile, autorizațiile și toate tipurile de documente, putând fi urmărit stadiul soluționării lor live, în timp real. Mă bucură faptul că vom avea în curând două platforme moderne, user-friendly, adaptate noilor tehnologii, iar acestea vor putea fi accesate și de persoanele cu dizabilități. Vom asigura transparență totală în circuitul documentelor și procesul decizional, iar normele GDPR privind protecția datelor personale vor fi respectate întocmai. Iașul este într-un amplu proces de digitalizare, iar acest aspect va fi remarcat în următoarea perioadă din ce în ce mai mult. Aceste două platforme au fost scoase la licitație, iar ofertele vor putea fi depuse până la data de 23 august. Costul estimativ al site-ului este de 170.000 de lei fără TVA, iar al portalului de 250.168 de lei fără TVA.

Editor al publicației APIX.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat cu instituții de presă centrale și locale.

Articole din categoria Smart City

Trafic

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top