Investiții private
Primul tren fabricat 100% în România, după 80 de ani: „Leon” a fost produs la Pașcani
Primul tren fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani este lansat oficial joi în Capitală. Trenul „Leon” are trei vagoane și o capacitate de 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a), potrivit unui comunicat al Grampet, grup din care face parte Electroputere VFU Pașcani unde a fost produsă garnitura.
„Cu un design modern şi confortabil, fotolii rabatabile şi scaune ergonomice, Leon respectă toate standardele europene în materie de siguranţă şi calitate. Vagoanele sunt izolate fonic şi dotate cu sistem de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane care permit comunicarea directă cu mecanicul în caz de urgenţă şi sisteme audio-vizuale de informare”, arată Grampet Group într-un comunicat.
- Citește și La Pașcani a fost modernizat încă un automotor „Săgeata Albastră”: exploatarea a crescut cu 12 ani
Potrivit sursei citate, călătorii vor avea la dispoziţie spaţii speciale pentru aşezarea bagajelor voluminoase şi a bicicletelor, ferestre panoramice, măsuţe rabatabile şi lumini de citit, prize de 230V şi USB pentru alimentarea dispozitivelor. De asemenea, trenul „Leon” este echipat cu facilităţi pentru persoanele cu mobilitate redusă – rampe speciale de acces şi alte spaţii dedicate cu precădere lor.
Trenul a parcurs deja 30.000 kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite operarea în întreaga Uniune Europeană. „Leon” va fi prezentat oficial joi, 19 iunie, în cadrul unei eveniment care se va desfășura la Salonul Regal din Gara de Nord din București, unde sunt așteptați reprezentanți ai autorităților, ambasadori și oficiali de rang înalt. Ulterior, trenul va efectua un traseu simbolic între Gara de Nord și Gara Băneasa.

„Este un moment cu totul special – nu doar pentru compania noastră, ci pentru întregul sector feroviar național. Trenul Leon simbolizează o reîntoarcere la excelență, la tradiția ingineriei românești, susținută astăzi de tehnologia modernă și de implicarea unei echipe dedicate. Acest proiect ne arată că România poate redeveni un nume important pe harta industriei feroviare europene”, a declarat Gruia Stoica, Președintele Grampet.
