Connect with us

Proiectul pasajelor din Podu Roș va fi analizat în Comisia de urbanism

Mișcări civice

Proiectul pasajelor din Podu Roș va fi analizat în Comisia de urbanism

Comisia de urbanism a Consiliului Local (CL) va discuta, vineri, despre oportunitatea construirii a două pasaje supraterane în Podu Roș, un proiect al Primăriei care este contestat de unele organizații civice. Analiza a fost inițiată la solicitarea Alianței pentru Promovarea Transportului Alternativ (APTA) la Iași.

La ședința Comisiei au fost invitați mai mulți specialiști și reprezentanți ai societății civile. Ulterior reuniunii, Comisia de urbanism va formula un punct de vedere oficial cu privire la oportunitatea investiției.

Potrivit arhitectului Iulian Nicolau, președintele Comisiei de urbanism, principalele aspecte ridicate de APTA fac referire la:

  • Investiția nu este inclusă în niciun document strategic aflat în vigoare și nu este prezentă în Planul de Mobilitate Urbana Durabilă, votat în 2017 de Consiliul Local
  • Proiectul nu a fost precedat de o dezbatere publică asupra problemei de mobilitate din zona Podu Roș. Nu au fost analizate mai multe scenarii, nu au fost implicați specialiști în mobilitate urbană durabilă.
  • Studiile și Avizele care au stat la baza alegerii acestei soluții nu au fost transmise public la solicitarea societății civile, inclusive APTA, invocându-se faptul că aceste studii nu pot fi făcute publice pentru că intră sub incidența drepturilor de autor.
  • Noile pasaje din Podu Ros sunt în dezacord cu principiile de Mobilitate Urbană sustenabilă și cu bunele practici europene, înlesnind și generând mai mult trafic motorizat, cu mașina personală
  • Investiția nu este conformă cu obiectivele stabilite în Green Deal/Pactul Verde European și în Legea Europeană a Climei.de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030 la 55% față de nivelurile din 1990
  • Fiind proiectate peste albia Bahluiului, noile pasajele vor compromite ideea de culoar verde de-a lungul râului, mai ales în această zonă centrală ce poate deveni o atracție urbană importantă de petrecere a timpului liber
  • Investiția (nesusținută prin PMUD) în valoare de 70 milioane lei, necesari pentru finanțarea investiției reprezintă, reprezintă o parte considerabilă din
  • alocările pentru următoarea perioadă de programare pe componenta de mobilitate urbană și poate compromite posibilitatea de a realiza proiecte mult mai importante și mult mai eficiente
  • APTA propune orientarea politicii de investiții a Primăriei Municipiului Iași asupra proiectelor fiabile ce pot fi finanțate prin PNRR pentru extinderea și creșterea calității transportului public, semaforizare inteligentă, crearea parcărilor tip P&R, ce corespund unei dezvoltări durabile a Iașului.

Articole din categoria Mișcări civice

Trafic

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top