Local
Retailul ia amploare la Palas: urmează deschideri importante, mai mule branduri sport şi un department store celebru
Retailerii continuă să se dezvolte în România, piaţa locală urmând să beneficieze de intrări de noi nume mari, iar Iaşul este unul dintre oraşele vizate.
Aceasta este concluzia ZF Retail Summit 2025, care a reunit, în luna mai, la Bucureşti, pe unii dintre cei mai activi jucători din domeniu.
Investiţia de 80 de milioane de euro a companiei Iulius în remodelarea Palas a fost unul dintre subiectele discutate. Oana Diaconescu, Head of Leasing Retail, a oferit mai multe detalii despre ce urmează la Palas, dar şi la Iulius Mall.
Cu peste 22 milioane de vizite şi vânzări cu 15% mai mari în 2024, Palas este una dintre cele mai de succes dezvoltări comerciale din România. Planurile ambiţioase care urmează a fi implementate vizează atât o schimbare de estetică şi design interior, cât şi o reconfigurare a mixului de magazine, după un concept al casei de arhitectură Foster + Partners.
„La Palas Iaşi, ne-am propus să investim alte 80 de milioane de euro la suma deja investită până acum, de 320 de milioane euro, şi să regândim conceptul pe care îl oferim în acest moment publicului, prin extinderea suprafeţei comerciale. Aceasta va ajunge la 80.000 de metri pătraţi, prin regândirea şi extinderea spaţiilor verzi”, a declarat Oana Diaconescu în cadrul conferinței și citată de Business Magazin.
Reprezentanta IULIUS a transmis și câteva tendințe noi de pe piața de retail care urmează să fie implementate în Palas, printre care se numără și interesul brandurilor pentru formate de mari dimensiuni, magazine flagship și concepte internaționale inovatoare. „La Palas Iaşi, exista dorinţa brandurilor de a aduce formatele flagship sau conceptele internaţionale în regiune. Noutăţile au început deja cu primul magazin monobrand Furla din afara Bucureştiului şi amenajarea zonei dedicate pentru brandurile sport, unde s-a deschis de curând JD Sports”, a mai completat Oana Diaconescu.
Totodată, aceasta a anunțat că urmează să fie lansat un nou partener strategic în regiune: „Suntem extrem de bucuroşi că vom lansa în perioada următoare un nume foarte important cu care am semnat la Palas Iaşi, este un department store care astăzi este pe buzele tuturor celor din regiune şi din Iaşi. Tot la Palas, suntem în discuţii cu toate ancorele mari care îşi vor mări foarte mult suprafeţele, unele dintre ele şi le vor tripla. Avem deja noutăţi semnate, mai urmează în perioada următoare să deschidă Nike Flagship Store, primul Adidas din regiune, Crocs, Lego şi altele”.
Cinema City din Iulius Mall se modernizează: conceptul VIP ajunge și la Iași
În cadrul aceleași conferințe, Oana Diaconescu a anunțat și modernizarea Cinema City din Iulius Mall Iași. „Suntem foarte bucuroşi pentru că o să venim cu un concept nou de cinema. Cinema City se află acum în proces de refurbishment şi până în octombrie ne vom întâmpina clienţii cu un concept nou, cu dotări tehnologice cinematografice de ultimă oră şi cu dotări VIP”.
Potrivit informațiilor de pe site-ul Cinema City, conceptul VIP le oferă spectatorilor o experiență premium: săli intime, cu capacitate redusă, dotate cu faimoasele fotolii de piele complet automatizate, precum și popcorn și nachos cu refill nelimitat – toate incluse în prețul unui singur bilet.
Mai multe declaraţii ale reprezentanților IULIUS pot fi citite în articolul din Business Magazin.
