Local
Transport metropolitan: mai bine de jumătate dintre trasee nu sunt funcționale, iar viitorul nu sună bine
Primăria Iași a primit o singură ofertă la licitația pentru achiziția de mijloace de transport second-hand care ar urma să fie puse în circulație pe trasee metropolitane, iar oferta este doar pentru unul dintre cele trei loturi.
Potrivit informațiilor publicate în sistemul național de achiziții publice, oferta a fost înaintată de către AIC Trucks doar pentru furnizarea a 16 autobuze rulate. Procedura mai viza achiziția a 12 midibuze și a 4 microbuze – aceste mijloace erau necesare pentru unele trasee metropolitane cu străzi înguste în care autobuzele nu pot circula. În cazul acestor două loturi, licitația a fost anulată.
- Citește și Oferta Primăriei pentru ieșenii din periurban: transport metropolitan cu autobuze second-hand
Deși transportul metropolitan este în vigoare din 1 ianuarie, nu toate traseele promise de autoritățile locale și județene au fost date în explotare. Conform informațiilor afișate (și, teoretic, actualizate) pe site-ul asociației de transport metropolitan, dintre cele 30 de trasee propuse de la 1 ianuarie doar 12 sunt date în exploatare, în timp ce 18 sunt nefuncționale.
- Citește și Transport metropolitan: doar 12 trasee sunt disponibile – CTP încă nu are vehicule pentru toate cele 30 de rute anunțate [ianuarie 2023]
De exemplu, niciunul dintre cele 2 trasee spre Valea Lupului nu este funcțional [aici sunt necesare microbuze sau midibuze], iar, în cazul Miroslava, doar 2 din 8 rute sunt în exploatare. Pentru Ciurea, în programul de transport metropolitan a fost introdusă o nouă cursă, dar, aceasta, de asemenea, nu este funcțională.
- Primăria Iași nu reușește să asigure vehicule suplimentare pentru CTP [devenit operator metropolitan] din toamna anului trecut – sunt 8 luni în care nu au putut fi achiziționate câteva vehicule rulate
Mai jos, situația traseelor date în exploatare și cele nefuncționale:
- Probleme sunt și cu orarul unor autobuze care sunt acum în exploatare: orele afișate pe site nu corespund cu realitatea. Exemplu concret: un cititor ne-a semnalat că unele informații despre orarul traseului 202 (Podu Roș – Păun), care apar pe site-ul AMTPI, nu corespund cu realitatea. Cititorul a precizat că, informându-se de pe site, a așteptat duminică, în stația de la intrarea în Păun, autobuzul de la ora 18.00 (spre Iași). În schimb, mijlocul de transport a venit abia la 18.45. Ulterior, cititorul a putut constata că, în stație, era afișat orarul corect, dar site-ul AMTPI l-a indus în eroare.