Infrastructură
UMB a câștigat licitația pentru cel mai dificil segment din autostrada A8: 32 km prin munți
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a atribuit, vineri, contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2B Grințieș – Pipirig, segment de 31,5 km prin munți considerat cel mai dificil de executat de pe întregul traseu al autostrăzii A8. Câștigătorul licitației este grupul de firme UMB – contractul ar urma să fie semnat în 10 zile, dacă nu vor exista contestații (la procedură au mai participat turcii de la MAPA).
Potrivit CNIR, construirea segmentului Grințieș – Pipirig este un proiect de o complexitate tehnică ridicată, incluzând numeroase structuri, dar și volume semnificative de lucrări de consolidări și excavări: 16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri), 60 de poduri și viaducte, două dintre acestea cu peste 1000 metri lungime (cel mai lung pod este cel peste râul Bistrița cu 1.275 metri) și 12,7 milioane mc de excavări.
- Licitațiile din cadrul proiectului de construire a autostrăzii A8 își continuă parcursul firesc chiar dacă în spațiul public, în ultimele zile, au fost stârnite controverse legate de finanțare. În cazul acestui segment din A8, nu s-a pus problema finanțării prin PNRR, ci este inclus în Programul Transporturi 2021 – 2027, cu finalizare în 2030. Rămâne de văzut dacă vor exista fonduri suficiente pentru derularea lucrărilor.
,,Odată cu desemnarea constructorului pe cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii se finalizează o etapă foarte importantă, aceea a atribuirii contractelor pe secțiunea de munte a Autostrăzii A8. Proiectul reprezintă o provocare tehnică pentru constructor, un consorțiu cu experiență solidă în execuția proiectelor majore de infrastructură”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
- Citește și IMAGINEA ZILEI Harta autostrăzilor din România cu A8 completă: tronsoane în execuție și licitare
Directorul CNIR a adăugat că atribuirea lotului Grințieș – Pipirig reconfirmă angajamentul și determinarea echipei CNIR de a dezvolta infrastructură modernă și sustenabilă pentru a asigura conectivitatea între regiunile istorice ale României, creșterea siguranței rutiere și atragerea de noi investiții.

Traseul aferent acestui lot se desfășoară în județul Neamț și include un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș), o conexiune cu segmentul Ditrău-Grințieș tot din sectorul montan al autostrăzii A8 și o descărcare provizorie la Est, alături de o conexiune cu traseul Pipirig-Vânători Neamț/Leghin pentru a asigura funcționalitatea independentă.
