Connect with us

Vom circula cu 160 km/h pe ruta Iași – Ploiești/Ce firme fac studiile tehnice

FOTO: adevarul.ro

Proiecte publice

Vom circula cu 160 km/h pe ruta Iași – Ploiești/Ce firme fac studiile tehnice

CFR SA a semnat toate contractele aferente realizării documentațiilor tehnice pentru modernizarea căii ferate Ploiești – Iași – frontieră. Este vorba despre cinci tronsoane, iar valoarea totală ajunge la aproape 70 milioane lei. În doi ani ar urma să fie gata studiile, și abia apoi vor fi lansate licitații de execuție. Un termen optimist pentru realizarea lucrărilor este 2027, în condițiile în care finanțarea lucrărilor va fi realizată cu fonduri europene din următorul exercițiu bugetar.

Din verificările APIX.ro, CFR a publicat, deocamdată, anunțurile de atribuire în cazul a patru tronsoane, dar, din informațiile noastre, și pentru cel de-al cincilea tronson a avut loc atribuirea, dar încă nu a fost anunțat public câștigătorul.

Trei firme au semnat până acum contracte: TPF Inginerie (24,9 milioane lei – 2 tronsoane), I.S.P.C.F (19,2 milioane lei – un tronson) și Baicons Impex (4,2 milioane lei – un tronson). Toate cele trei firme sunt din București și sunt cunoscute pe piața activităților de inginerie și consultanță tehnică legate de acestea.

Studiile de fezabilitate trebuie întocmite în maximum 23 luni de la data semnării contractelor, actele fiind parafate pe parcursul lunii martie. Finanțarea serviciilor este asigurată din fonduri europene de coeziune.

Sectorul național care face obiectul contractelor este Ploiești Triaj – Focșani – Roman – Iași – frontieră, în lungime de 406 km. Potrivit CFR, sectorul va fi proiectat pentru o viteză maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h.

Conform CFR, sectorul de linie ferată menționat este situat pe ruta Coridorului IX de transport și este o linie importantă a reţelei de cale ferată din România, deoarece preia traficul internaţional european de pe cele două coridoare centrale aflate pe teritoriul ţării noastre şi asigură legătura Coridorului Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) cu ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) şi ţările din nord-estul Europei (Republica Moldova, Ucraina, Rusia).

Cum și-au împărțit firmele contractele:

  • tronson Ploiești  – Focșani: atribuirea a avut loc, dar contractul încă nu a fost semnat, nu este cunoscut câștigătorul (estimare contract de 19,8 mil. lei)
  • Focșani – Roman: tronson câștigat de I.S.P.C.F. (19,2 mil. lei)
  • Roman – Iași – frontieră: tronson câștigat de TPF Inginerie (16,4 mil. lei)
  • Pașcani – Dărmănești: tronson câștigat de TPF Inginerie (8,4 mil. le)
  • Dărmănești – Vicșani – frontieră: tronson câștigat de Baicons Impex (4,2 mil. lei)
Continue Reading

Alte articole din categoria Proiecte publice

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top