Investiții private
Zona Veneția: ansamblu cu blocuri cu 10 etaje pe un teren de 2 hectare
Mai multe persoane fizice vor să construiască un complex rezidențial în zona Veneția. Proprietarii (persoane fizice) au la dispoziție un teren cu o suprafață de 20.000 mp, terenul fiind lipsit, în prezent, de construcții. Terenul este în vecinătatea Pădurii Ciric, la o distanță de circa 140 metri.
„Propunerea urmăreşte reglementarea zonei în vederea construirii unui ansamblu de clădiri cu funcțiunile de: locuire colectivă, comerț, birouri şi funcţiuni complementare, cu regim maxim de înălţime S+D+P+10 şi a unor zone verzi plantate de tip parc, circulații auto, pietonale și piste pentru biciclete”, se arată în proiectul de PUZ.
Blocurile vor ocupa o suprafață de 8.000 mp, trotuarele și circulațiile pietonale aproape 2.600 mp, iar circulațiile auto peste 4.500 mp. La acestea se mai adaugă spații verzi (4.300 mp) și piste de bicicliști (530 mp). Din planșele urbanistice publicate nu rezultă în mod clar câte blocuri ar urma să fie construite, dar, cu siguranță, vorbim de cel puțin câteva sute de apartamente.
Zona studiată se află amplasată ȋn nord-estul orașului, fiind delimitată pe toate laturile de proprietăţi private,iar pe latura nordică și cea vestică de proprietati publice, teren deținut de Apele Romane și Pârâul Ciric.
Printre deficiențele zonei se numără, conform proiectului de PUZ:
- lista rețelei stradale în zona studiată
- lipsa trotuarelor pentru circulația pietonală
- lipsa unei îmbracaminţi corespunzatoare a căilor de circulație- DE4469(care momentan este din pământ) și Strada Dr. Alexandrina Tănăsescu (Fundac Aurel Vlaicu)
- dimensionarea necorespunzătoare a drumului de acces duce la strangulări ȋn fluxurile de circulație
„S-a realizat un studiu amanuntit al circulatiei auto, în urma analizei reieșind necesitatea modernizării Șoselei Ciric, asigurând un flux de 4 benzi. Pentru amplasarea podului de acces s-a luat în calcul facilitarea relației cu Strada Ciric, poziția acestuia find aleasă astfel încât intersecția rezultată să funcționeze corect. O atenție deosebită s-a acordat intersecției mai sus menționate, propunându-se semaforizarea acesteia, atât pe Strada Ciric, Soseaua Ciric, cât și pe artera de circulație propusă cu un profil cu 4 benzi, din care se face distribuția în tot arealul, cu scopul de evitare a ambuteiajelor posibile”, se mai precizează în proiectul de PUZ.
Totodată, în document se mai spune că distribuția circulației auto în cartierul nou propus se realizează prin intermediul unor străzi cu dublu sens, cu un profil de 9 metri, alcătuit din 2 sensuri de 3.5 metri fiecare, si două trotuare de 1 m.