Connect with us

Când vor circula primele autobuze electrice la Iași? Angajament asumat de Solaris

Proiecte publice

Când vor circula primele autobuze electrice la Iași? Angajament asumat de Solaris

Producătorul polonez Solaris va livra 20 de autobuze electrice la Iași începând cu prima parte a anului 2022. Acesta este angajamentul asumat de către companie, prin vocea managerului general al sucursalei din România, care s-a aflat la Iași pentru semnarea contractului. În mod normal, termenul este aprilie 2023.

Valoarea contractului se ridică la 51,6 milioane lei, fără TVA. Iașul va beneficia de alte 24 de autobuze electrice, dar, în acest caz, contractul încă nu a fost semnat.

Potrivit lui Eugen Ciolan, Solaris are o capacitate de producție de 2.000 de autobuze/an, iar 80% dintre acestea sunt „verzi” (electrice, hibrid). Autobuzele pentru Iași vor avea o capacitate de 82 de pasageri, iar 30 dintre acestea vor fi pe scaune.

Tipul autobuzului care va fi livrat la Iași – Urbino Electric – este deja prezent în România la Cluj (acolo au fost livrate 41 de vehicule), iar în Craiova este în curs de livrare o comandă de 16 autobuze (în acest caz este vorba autobuze cu o lungime de 18 metri, cele de la Iași și Cluj au 12 metri).

Imagini din interiorul autobuzelor Urbino Electric care au fost livrate la Cluj – același model a fost contractat și la Iași

Alte orașe unde Solaris va livra în următorii doi ani autobuze electrice sunt Piteşti, Târgu Mureş, Sibiu, Suceava şi Sighetu Marmaţiei. Aceste municipii, alături de Iași, au făcut obiectul licitației organizate de Ministerul Dezvoltării pentru furnizarea a 131 de autobuze.

Proiectul de la Iași mai vizează montarea a 20 de staţii de încărcare lentă şi 6 staţii de încărcare rapidă. În cazul primului tip de staţie menţionat, încărcarea vehiculului va fi făcută pe timp de noapte, la garaj, şi va dura maximum 6 ore (unele surse spun că o încărcare completă se face în 3 ore). În schimb, staţiile rapide vor fi la capete de traseu: o încărcare de maximum 10 minute va permite efectuarea a cel puţin unei curse dus-întors (circa 20 km în cazul ambelor trasee), după cum a precizat ieri managerul general al Solaris România, Eugen Ciolan.

Autobuzele electrice vor circula pe două rute, fiecare dintre ele de circa 20 km dus-întors, respectiv traseul 28 (Triumf – Podu Roş – Mircea cel Bătrân – Dacia) şi traseul 36 (Dacia – Gară – Copou – Breazu). Pe fiecare traseu ar urma să fie mobilizate câte 10 autobuze electrice.

  • Conform informaţiilor furnizate de Primărie, cele două trasee preiau, lunar, circa 7,5% din numărul total de călători

„Autobuzele electrice vor fi de tip solo (nearticulate), cu planşeu jos (podea integral coborâtă), facilităţi pentru accesul nelimitat al persoane­lor cu mobilitate redusă (rampă-kneeling), fără etaj, caroserie CE, destinate transportului urban de călători“, se arată în caietul de sarcini.

Printre dotări se numără un computer de gestiune şi management trafic, un sistem de validare a titlurilor de călătorie, sistem de supraveghere video, sistem de numărare călători şi sistem de informare călători. 

Articole din categoria Proiecte publice

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top