Connect with us

Comisia Europeană a aprobat programul în care A8 este printre autostrăzile prioritare/Guvernul va aproba luni indicatorii pentru două secțiuni

Uncategorized

Comisia Europeană a aprobat programul în care A8 este printre autostrăzile prioritare/Guvernul va aproba luni indicatorii pentru două secțiuni

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat că Programul Operațional pentru Transport (POT) 2021 – 2027 a fost aprobat de către Comisia Europeană, iar demnitarul nominalizează A8 printre proiectele prioritare în accesarea finanțării.

O altă veste vine de la guvern: executivul a inclus, pe ordinea de zi a ședinței din 19 decembrie, aprobarea indicatorilor tehnico-economici în cazul capetelor sectorului montan din autostrada A8, respectiv circa 55 km din A8 care vor ar urma să fie finanțați prin intermediul PNRR. APIX.ro a scris zilele trecute de intenția guvernului de a aproba indicatorii pentru cele două secțiuni: Tg Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Tg Neamț.

„Printre proiectele care urmează să fie finanțate prin POT 2021-2027 se numără: Autostrăzile Sibiu-Pitești, Sibiu-Brașov, Ungheni-Iași-Tărgu Neamț-Târgu Mureș (mai puțin sectoarele finanțate prin PNRR), Brașov-Bacău, Timișoara-Moravița și Pașcani-Siret”, a spus ministrul Grindeanu.

Potrivit acestuia, suma locată prin POT 2021- 2027 este de 9,6 miliarde de euro, din care 4,65 miliarde sunt fonduri europene nerambursabile. „Banii vor fi folosiți pentru dezvoltarea infrastructurii mari de transport rutier, feroviar (inclusiv metrou) și naval a României, în următorii 7 ani”, a adăugat ministrul.

În cazul celor două secțiuni (capetele sectorului montan), valoarea totală de finanțare se ridică la peste 5 miliarde lei, fiind vorba despre circa 55 km:

  • Leghin – Tg Neamț, cu o lungime de circa 30 km. Valoarea investiției este estimată la 2,5 miliarde lei (inclusiv TVA). Acest tronson tranzitează județele Neamț și Iași.
  • Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, cu o lungime de circa 25 km (include drumul de legătură la A3). Valoarea investiției este estimată la 3,1 miliarde lei (incusiv TVA). Acest tronson tranzitează jud. Mureș.

Aprobarea indicatorilor tehnico-economici de către guvern deschide calea lansării licitației de execuție pentru cele două secțiuni, ceea ce creează premisele ca, anul viitor, să înceapă lucrările la autostrada A8.

În ceea ce privește sectorul Ungheni – Iași – Tg Neamț, acest tronson va îndeplini și rolul unei variante ocolitoare Nord pentru mun. Iași, dar, în continuare, specialiștii care monitorizează proiectele spun că derularea investiției are întârzieri mari.

Fostul secretar de stat Adrian Covăsnianu a precizat zilele trecute că anul 2022 este „un an ratat”, în condițiile în care încă nu a fost stabilit traseul final pe sectorul Ungheni – Iași – Lețcani, care este și cel mai problematic, având în vedere zonele de tranzit.

Editor al publicației APIX.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat cu instituții de presă centrale și locale.

Articole din categoria Uncategorized

Trafic

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top