Local
Consiliul Județean se mută în casă nouă: ce chirie vrea să plătească pentru 2.000 mp utili
Consiliul Județean (CJ) Iași va organiza o procedură de achiziție publică (negociere directă) pentru închirierea temporară a unui imobil în vederea desfășurării activităților curente pe perioada în care Palatul Administrativ („Casa Pătrată”) va fi în renovare. CJ caută un imobil care să aibă o suprafață utilă de până 2.000 mp și pentru care să plătească o chirie lunară de maximum 10 euro/mp.
Administrația județeană a adoptat această soluție după ce a primit doar refuzuri de la instituții publice pentru a-i fi puse la dispoziție spații fără plată, în contextul suprafeței utile mari de care are nevoie CJ: în prezent, cele 120 birouri ale instituției ocupă aproape 3.200 mp din Palatul Administrativ. Instituția are circa 200 de angajați.
- Citește și Palatul Administrativ va intra în reparații capitale: a fost stabilit câștigătorul licitației
CJ a încercat să obțină spații de la Primăria Iași, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Universitatea Tehnică, UMF și chiar de la Brigada 15 Mecanizată „Podu Înalt” Iași. „În urma acestor demersuri nici una dintre aceste instituții nu a onorat solicitarea noastră, nedispunând de spații excedentare”, se arată într-un raport al CJ, care a stat la baza unei hotărâri adoptate în unanimitatea consilierilor prezenți în cadrul unei ședințe desfășurate la finalul săptămânii trecute.
- Citește și Trei firme vor să proiecteze parcul industrial de la Pașcani: Consiliul Județean a început evaluarea
Potrivit deciziei plenului, imobilul căutat de CJ trebuie să aibă o suprafață utilă de până în 2.000 mp, iar tariful cu TVA și alte taxe incluse nu poate depăși 10 euro/mp (suprafață utilă). Criteriul principal pentru atribuirea contractului este prețul cel mai scăzut, astfel că nivelul chiriei poate scădea în funcție de potențialii ofertanți identificați, dar, în același timp, trebuie îndeplinite și alte condiții:
- spațiile să se află în mun. Iași
- amplasarea să fie într-un loc ușor accesibil cu mijloacele de transport în comun CTP (cel mult 10 minute sau 500 m distanță de mers pe jos față de cele mai apropiate stații CTP
- suprafața utilă să fie până în 2.000 mp
- anul edificării construcției – minim 2000
- suprafața utilă să permită desfășurarea următoarelor activități: de relații cu publicul; activități de birou, funcționari; activități de birou, conducerea CJ Iași
- centrală termică proprie pe gaze/electric sau încălzire centrală
- să fie racordat la rețelele de energie electrică, apă, canalizare, gaze naturale, telefonie, internet
- utilitățile (energie electric, energie termică/gaze și apă-canal) să fie contorizate
- tâmplărie cu rupere termică și geam termopan
- grupuri sanitare placate cu gresie și faianță
- spațiile să fie pardosite cu parchet, mochetă de trafic intens sau gresie
- pereții să fie finisați cu vopsea lavabilă
- să existe posibilitatea parcării de autoturisme
- holurile să asigure o bună deplasare a personalului în clădire
- spațiile să dețină autorizație de funcționare pentru funcțiunea birouri, conform legislației în vigoare
Clădirea Palatului Administrativ a fost construită în anul 1965, iar, de la darea în exploatare a imobilului, nu au fost efectuate lucrări majore de intervenții. Clădirea este în proprietatea Instituției Prefectului, care are în desfășurare un proiect de reabilitare cu o valoare de 10 milioane euro.
Contractul de lucrări a făcut obiectul unei licitații, iar lucrările vor fi executate de o asociere de firme formate din Katar Conneg și Stood Project, societăți care au un terț susținător (Proconstruct) și patru subcontractanți: Refconsteel, IMECO, KONE Ascensorul și Frigo-Star. În prezent, proiectul se află la stadiul de obținere a autorizației de construire.