Smart City
Digitalizarea PMI: 250.000 lei pentru a muta interacțiunea cetățean – PMI în mediul online
Primăria a relansat licitația pentru digitalizarea serviciilor publice: crearea mai multor facilități online în acest sens, inclusiv un portal de servicii, va genera costuri de circa 250.000 lei, fără TVA, conform estimărilor municipalității. Inițial, portalul a făcut obiectul unei licitații „la pachet” cu realizarea unui nou site al instituției, dar Primăria a anulat partea din procedură care a făcut referire la această componentă.
La vremea respectivă, într-o clarificare din oficiu publicată de PMI, se arăta că lotul a fost anulat întrucât s-a încălcat prevederea legală cu privire la unul dintre criteriile de evaluare: prețul ofertei a fost stabilit la o pondere de 50% și nu maxim 40% cât prevede legea în cazul unui contract ce vizează prestație intelectuală.
- Citește și Digitalizarea Primăriei: patru oferte pentru un site nou și licitația anulată pentru portalul online
La noua licitație, ofertele trebuie depuse de companiile interesate cel târziu pe 22 octombrie. Termenul de execuție a portalului este de 3 luni, astfel că, din primăvara anului 2022, serviciile publice ale Primăriei ar putea să fie accesate online.
Portalul de servicii publice va fi integrat cu toate aplicațiile disponibile acum la Primărie (facilităţile de plată online a taxelor, depunerea sau eliberarea de diverse documente, descărcarea de formulare, depunerea de sesizări şi verificarea stadiului cererii, harta digitală, programare auto, harta verde, aplicaţie parcări etc.) și vor fi create altele noi care ar urma să îmbunătățească interacțiunea Primărie – cetățean în mediul online.
- Citește și „Digitalizare” la Primăria Iași: licitațiile pentru închirierea de parcări se țin pe WhatsApp
Potrivit caietului de sarcini, portalul va avea funcționalități similare cu spațiul privat virtual existent la ANAF. La pachet cu portalul de servicii publice, Primăria vrea să extindă facilitățile actualului sistem informatic intern de gestiune a documentelor, sistem utilizat de funcționari de peste 15 ani și care asigură acces controlat la toate actele emise sau intrate în instituţie.
Extinderea acestui sistem va permite digitalizarea fluxurilor de documente electronice: atât cele venite prin portal, cât şi cele venite prin registratură. Prin intermediul portalului, cetăţenii vor putea depune cereri pentru eliberare de documente cu valoare juridică pentru mai multe tipuri de servicii, dintre care amintim: acte urbanistice (autorizaţii de construire şi certificate de urbanism), autorizare activitate de transport, autorizare activitate de comerţ, înregistrare solicitări audienţe, depunere cereri ANL sau adeverinţă nomenclatură stradală.
Portalul va avea şi o secţiune dedicată consilierilor locali, în sensul informatizării secretariatului Consiliului Local, astfel încât materialele de şedinţă, propunerile de amendamente, votarea şi activitatea comisiilor să poată fi gestionate în mediul online. De asemenea, portalul va cuprinde şi o secţiune dedicată procesului de bugetare participativă, prin intermediul căreia cetăţenii pot depune proiecte pentru comunitate care să fie finanţate de către Primărie. În caietul de sarcini mai sunt detaliate mai multe module tehnice de funcţionare a portalului prin care interacţiunea cu cetăţeanul să fie cât interactivă.