Smart City
Digitalizarea PMI: patru oferte pentru noul site și licitație anulată pentru portalul de servicii publice
Licitația pentru digitalizarea serviciilor publice ale Primăriei Iași a atras patru ofertanți, dar doar unul dintre loturi merge înainte: municipalitatea a anulat procedura în ceea ce privește portalul de servicii publice – cea mai importantă componentă a licitației.
În schimb, Primăria va evalua în perioada următoare ofertele depuse pentru realizarea unui nou site, iar participanții sunt MBM Software & Partners (Bucureşti), Gosocial Development (Braşov), www.vcatalog.ro (Iaşi) şi www.d-soft-ro (Iaşi). În acest caz, valoarea contractului a fost estimată la 170.000 lei, fără TVA.
În ceea ce privește procedura pentru portalul de servicii publice, cu un contract estimat la 250.000 lei (fără TVA), Primăria a anulat licitația, iar în sistemul național de achiziții publice (SICAP) a fost publicată următoarea explicație: au fost abateri grave de la prevederile legislative care afectează procedura de atribuire sau face imposibilă semnarea unui contract. Contactați de „Ziarul de Iași”, oficialii Primăriei spun că au luat decizia anulării pentru a aduce unele schimbări la caietul de sarcini astfel încât să nu există „confuzii”.
- Citește și Cum vrea Pașcaniul să devină „oraș inteligent”: digitalizarea serviciilor publice costă 1,5 mil. lei
Cert este că municipalitatea are în plan să relanseze licitația pentru portalul de servicii publice ca o procedură de sine stătătoare.
Dacă funcțiunile site-ului nou se vor axa în special pe partea de informare a utilizatorilor, portalul de servicii publice va fi integrat cu toate aplicațiile disponibile acum la Primărie (facilităţile de plată online a taxelor, depunerea sau eliberarea de diverse documente, descărcarea de formulare, depunerea de sesizări şi verificarea stadiului cererii, harta digitală, programare auto, harta verde, aplicaţie parcări etc.) și vor fi create altele noi care ar urma să îmbunătățească interacțiunea Primărie – cetățean în mediul online.
De asemenea, portalul de servicii publice va fi integrat cu sistemul informatic de gestiune a documentelor: un sistem pus în funcţiune acum 15 ani şi care asigură acces controlat la toate actele emise sau intrate în instituţie.