Connect with us

Inițiativă legislativă de la Iași: șoferii Uber și Bolt vor putea circula pe benzile dedicate transportului în comun

Local

Inițiativă legislativă de la Iași: șoferii Uber și Bolt vor putea circula pe benzile dedicate transportului în comun

Un deputat ieșean a inițiat un proiect legislativ prin care ar urma să fie acordată șoferilor Uber și Bolt facilitatea de a circula pe benzile dedicate transportului în comun. Deocamdată, doar taximetriștii pot circula pe benzi dedicate – alături de vehiculele operatorului de transport -, ei beneficiind de o astfel de facilitate prin intermediul legii taximetriei.

În schimb, în actele normative recente privind transportul alternativ (Uber, Bolt etc.) nu a fost introdusă o astfel de posibilitate. Deputatul Filip Havarneanu spune că proiectul legislativ este menit să contribuie la o fludizare a traficului în zonele unde sunt astfel de benzi dedicate și, de asemenea, legislația nu va mai avea un caracter discriminatoriu.

  • „În momentul de față, de această posibilitate beneficiază doar conducătorii auto care transportă persoane în regim de taxi și cred că prin folosirea benzilor de circulație pe care administrațiile locale le-au pus la dispoziție autobuzelor sau troleibuzelor, am putea preveni aglomerația sau ambuteiajele și, desigur, putem lua în calcul, mai puțină tensiune în trafic, determinată de blocaje și presiunea timpului.Pe de altă parte, eliminăm discriminarea care există între șoferii clasici de taxi și cei la Uber sau Bolt, întrucât ei practică, în definitiv, același tip de serviciu. Contribuim de asemenea și la creșterea mobilității urbane, avem nevoie de descongestionarea benzilor de circulație, nu doar pentru ca toți clienții care solicită transport să ajungă mai repede la destinație, ci și pentru a reduce stresul tuturor din traficul de zi cu zi”, a declarat Filip Havarneanu.

În prezent, singura bandă dedicată funcțională introdusă de Primărie este cea de pe traseul CUG – Podu Roș. Teoretic, și pe bld. Tudor Vladimirescu este bandă unică (cel puțin aceasta a fost obligația impusă de UE odată cu finanțarea lucrărilor la căile de rulare pentru tramvai), dar soluția aleasă de municipalitate pentru delimitarea de carosabil (butoni) nu are succes. La fel și în alte cazuri, un exemplu în acest sens fiind tronsonul Podu Roș – Primăverii.

În schimb, realizarea unor alte benzi dedicate în diverse zone aglomerate din oraș precum Păcurari, Independenței, Copou, Nicolae Iorga ș.a.m.d. se lasă așteptată.

Articole din categoria Local

Trafic

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top