Connect with us

Licitația pentru centura „grea” a fost anulată în urma unei solicitări a Primăriei

Proiecte publice

Licitația pentru centura „grea” a fost anulată în urma unei solicitări a Primăriei

Autoritățile centrale au anulat, toamna trecută, licitația pentru execuția variantei de trafic greu a Iașului, pe sectorul Selgros – bld. Poitiers – Trei Fântâni, în urma unui angajament al Primăriei Iași potrivit căruia instituția va construi o altă centură, în afara teritoriului administrativ.

Această informație apare într-o adresă a Ministerul Transporturilor către un fost senator de Iași, adresă consultată de către APIX.ro.

„Motivul care a determinat decizia de anulare a procedurii de atribuire a contractului Varianta de Ocolire a Municipiului Iași – Etapa I – Varianta Sud Obiecti 3 – variantă trafic greu, sector km 19+690 (Selgros) – km 26+460 (DN28) are la bază angajamentul Primăriei Municipiului Iași, care și-a asumat realizarea Obiectivului nr. 3 al variantei de ocolire a Municipului Iași”, se arată în adresa MT.

„Angajamentul asumat de Primăria Municipiului Iași a fost transmis oficial în luna iunie 2020. În luna mai, Compania Națională de Administrare a Infrastructură Rutiere a primit o informare oficială, prin care Primăria Municipului Iași și-a manifestat intenția de a prelua toate proiectele de pe raza administrativ-teritorială, aflate în diferite stadii, pentru a asigura continuitatea întregii variante de ocolire, urmând ca ulterior să se realizeze studii de fezabilitate pentru o șosea ocolitoare în afara limitelor teritoriale ale municipiului Iași”, se mai precizează în răspunsul MT.

Nu în ultimul rând, MT spune că, așa cum a fost informat de Primăria Iași, traseul șoselei ocolitoare se va stabili ulterior aprobării studiului de fezabilitate, iar sursa de finanțare ar urma să fie asigurată prin Programul Operațional Asistență Tehnică 2014 – 2020 sau Programul Operațional Infrastructură Mre 2014 – 2020. De remarcat că obținerea unei finanțări în cadrul celor două programe menționate poate fi făcută în contextul în care banii sunt cheltuiți până în luna decembrie 2023. Dar, la acest moment, la nivelul Primăriei Iași există doar idei, nu și proiecte, astfel că realizarea unui proiect nou cu finanțare din POAT este puțin probabilă.

Faptul că traseul variantei ocolitoare de trafic greu a fost gândit ca tranzit prin oraș (bld Poitiers – Trei Fântâni) a stârnit, de-a lungul timpului, numeroase critici. Atât la nivel politic, cât și societatea civilă s-au făcut solicitări pentru stabilirea unui nou traseu al centurii care să evite orașul Iași.

Totuși, dacă din luna mai 2020 Primăria Iași și-a asumat angajamentul de realiza un studiu nou de fezabilitate de ce în ultimele șapte luni nu a fost lansată nicio licitație serioasă în acest sens?

MT a adăugat că Primăria Iași și-a asumat realizarea acestui proiect de investiții în baza a două acte normative, care permit transferul proiectelor de infrastructură rutieră și feroviară de interes național de la autorităție centrale către autoritățile locale. În speță, este vorba despre o ordonanță de urgență emisă de guvern cu scopul de a evita riscul de dezangajare pentru perioada 2014 – 2020, precum și de o altă OUG care instituie măsuri (și sprijin financiar) pentru pregătirea portofoliului de proiecte în domenii strategice pentru perioada 2021 – 2027.

Alte articole din categoria Proiecte publice

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top