Connect with us

Licitația pentru podul de la Ungheni a fost deblocată: apar alte patru poduri peste Prut în planurile CNAIR, iar unul este la Răducăneni

Proiecte publice

Licitația pentru podul de la Ungheni a fost deblocată: apar alte patru poduri peste Prut în planurile CNAIR, iar unul este la Răducăneni

Companiile interesate să construiască podul de peste Prut, de la Ungheni, pot depune oferte până pe 31 ianuarie: licitația a fost blocată la mijlocul lunii septembrie 2023 și a fost deblocată zilele trecute, odată cu publicarea de către CNAIR a mai multor răspunsuri la solicitări de clarificări din partea potențialilor ofertanți.

În aceeași zi în care au fost publicate răspunsurile, CNAIR a lansat o altă licitație: una de proiectare a patru noi poduri peste Prut în județele Botoșani (Stânca-Costești), Iași (Răducăneni) și Vaslui (Bumbata și Fălciu). În cazul fiecărui dintre patru contracte (licitația este împărțită în loturi), valoarea estimată este identică – 1,6 milioane lei, fără TVA.

Cele patru poduri noi vor avea punct de frontieră și vor fi legate de infrastructura existentă prin construirea unui drumuri noi. „Drumurile de legătură vor asigura conectivitatea atât cu infrastructura rutieră existentă, cât și cu celelalte proiecte de infrastructură majoră din România, aflate în diferite stadii de implementare, precum: Autostrada Unirii A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) și Drumurile de mare viteză Tișița-Albița, Buzău-Brăila, Brăila-Focșani, Suceava-Botoșani, dar și DX Brăila-Galați”, potrivit lui Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor.

În ceea ce privește podul de la Ungheni, care reprezintă continuarea autostrăzii A8 spre Republica Moldova, lucrurile sunt ceva mai avansate, având în vedere și faptul că proiectul este destul de vechi: licitația este de proiectare și execuție, iar valoarea contractului poate ajunge până la suma de 162 milioane lei, acești bani fiind asigurați de Comisia Europeană prin intermediul unui program special de finanțare („Mobilitate militară”).

Amintim principalii indicatori ai podului de la Ungheni:

  • 261,20 m lungime pod nou peste Prut
  • 2 benzi pe sens + trotuare
  • 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
  • 8 m lățime parte carosabilă
  • 1 km lungime traseu
  • 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
  • punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor

Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile. „Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova)”, a mai spus oficialul MT.

Urmărește știrile APIX.ro pe WhatsApp

Editor al publicației APIX.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat cu instituții de presă centrale și locale.

Articole din categoria Proiecte publice

Hover Image with Link

Trafic

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top