Proiecte publice
Noul sediu al PMI: planșele au fost actualizate, urmează dezbaterea
Construirea unui nou sediu administrativ al Primăriei va face obiectul unei dezbateri publice în prima parte a lunii februarie. Proiectul a fost inițiat de primarul Mihai Chirica în 2017 și, de atunci, primul pas important constă în întocmirea Planului Urbanistic Zonal (PUZ). Nici până astăzi nu sunt clare cuantumul fondurilor necesare și sursa de finanțare.
Municipalitatea a publicat pe site-ul oficial documentația de aproape 30 de pagini a proiectului. Pentru prima dată, putem afla și numărul de locuri de parcare: 350, toate în subteran, pe două niveluri (50 locuri sunt pentru biciclete).
De asemenea, sunt oferite unele detalii privind propuneri de modificare a circulației în zonă, respectiv sensuri unice pe: str. Mănăstirea Dancu (dinspre Cuza Vodă) cu acces în parcajul subteran, pe str. Sf. Sava (spre str. Armeană) și o stradă nou creată de diagonală care unește intersecția str. Sf. Sava și str. Mănăstirea Dancu cu str. Costache Negri de-a lungul proprietății Liceului Teoretic Vasile Alecsandri (sens unic spre Costache Negri).
„Accesul auto în zona studiată se va realiza din strada Mănăstirea Dancu, strada Sfântul Sava, strada Costache Negri și din strada nou propusă. De asemenea, circulație auto va rămâne și aleea auto din spatele imobilelor de locuințe colective aliniate la strada Costache Negri. Ocazional se va putea accede și din Bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt, precum și din strada Agatha Bârsescu pentru intervenții de urgență. Accesul pietonal se va realiza din strada Agatha Bârsescu, de pe Esplanada Teatrului Național Vasile Alecsandri și din bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt. Strada Agatha Bârsescu și strada Maestul Ion Baciu sunt propuse să devenă străzi pietonale”, se arată în proiectul de PUZ.
Suprafața totală a terenului ajunge la 12.139 mp, din care suprafața construită este propusă la 3.300 mp, iar o suprafață comparabilă este prevăzută pentru spații verzi.
În principiu, după cum rezultă din proiectul de PUZ, centrul administrativ ar urma să fie format din cel puțin trei corpuri de clădire, cel mai înalt fiind în curtea actualului sediu (3 etaje și un al patrulea etaj retras, înălțime maximă de 25 metri). Principalul corp va fi în zona clădirii actualului Centru de informare pentru cetățeni, iar celelalte două corpuri, peste stradă, la parcarea existentă. Proiectul prevede o legătura supraterană între corpuri, după cum se poate observa din macheta publicată mai sus.
Actualul sediu al Primăriei va rămâne funcțional parțial: în Palatul Roset-Roznovanu își vor desfășura activitatea în continuare 11 persoane: primar, viceprimari (două persoane), consilieri primar (trei persoane), secretar Consiliu Local, secretară primar, șef Serviciu Dezvoltarea Capacității Administrative și șef Biroului Comunicare. Practic, vorbim despre toți oamenii de încredere ai primarului Chirica. Totuși, conform unor declarații anterioare ale edilului, în actualul sediu vor fi rezervate spații și pentru desfășurarea unor diverse activități ale consilierilor locale (audiențe, comisii etc.)
Dezbaterea proiectului va avea loc pe 13 februarie. Apix.ro vă prezintă, în continuare, noile planșe publicate de către PMI: