Local
O insolvență pune în pericol unul din cele mai mari proiecte de infrastructură din nordul țării
Lucrările pe cele două loturi atribuite deja, din cele trei ale Axei rutiere Iași-Suceava s-au reluat, după ce condițiile meteo s-au îmbunătățit. Amintim că termenul de finalizare a șantierelor a fost prelungit până la începutul verii, scrie „Ziarul de Iași”.
A apărut însă o problemă: cea mai mare firmă prinsă în proiect, Alpenside, a intrat în insolvență. Asfaltul care a înlocuit carosabilul cu gropi și piatră pe mai bine de jumătate din Axă e pe placul localnicilor și al transportatorilor. Numai că, în vreme ce se bate pentru obținerea Lotului 3 din axă, firma care a lucrat de la Iași până la Belcești a intrat în insolvență.
Mii de ieșeni care s-au săturat de drumul prăfuit ar putea suporta în continuare această poluare, pe o bună porțiune, încă multe luni de aici înainte. Axa Iași-Suceava, unul din cele mai mari proiecte europene din nordul Moldovei și al României, se dorește o alternativă pe drumuri județene a aglomeratei de pe drumul național dintre cele două orașe. Una care, din fericire, ar fi și mai scurtă.
Va mai dura însă până se va putea circula de la Iași la Suceava în totalitate și pe aici. Axele similare, Iași-Vaslui și Iași-Botoșani, demarate simultan, sunt de ani buni funcționale.
„Aici era un calvar”
„E excelent”, ne-a descris scurt primarul Ciprian Grosu cum arată acum carosabilul în Breazu din județul Iași. Edilul comunei Rediu, de care aparține Breazu, prima localitate de pe traseul Axei înspre Suceava, a adăugat că se circulă cu viteză acum, spre deosebire de vremea când conducătorii auto făceau slalom printre gropi.
Mai sunt de amplasat indicatoare rutiere și de făcut marcajele, dar „e extraordinar”, a susținut primarul.
De reținut că Axa Iași – Suceava, pentru ca lucrările să se desfășoare mai repede, a fost împărțită în trei loturi. Nici așa nu pare să fi avut parte de succes: unul din loturi este cu mari probleme, ceea ce face traseul nefuncțional în integralitatea lui, și mai ales pentru ieșenii ce vor să ajungă la Suceava, sau sucevenii ce vor să vină la Iași, care se văd astfel nevoiți să folosească în continuare traseul de drumuri naționale și europene, foarte aglomerat.
Dintre cele trei Axe ce pleacă de la Iași – spre Vaslui, spre Botoșani, spre Suceava -, fiecare finanțate pe proiecte europene POR separate, această axă este cea mai întârziată, celelalte două fiind funcționale de ani buni.
Mai departe, de la Breazu la Movileni, drumul (DJ 282) asfaltat și înainte de acest proiect, dar într-o stare deplorabilă, își amintește primarul de aici, Dan Constantin Hodoroabă.
Citește materialul integral în ZDI