Infrastructură
SCHIȚĂ Pasajul suprateran de la Metro intră în faza de avizare: investiție de 420 milioane lei
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a intrat în faza de avizare în ceea ce privește proiectul de construire a unui pasaj denivelat pe drumul european, în zona Metro. APIX.ro prezintă în premieră detalii din documentația tehnică – pasajul va avea o lungime totală de 505 metri cu 3 deschideri.
„Amenajarea pasajului rutier denivelat va contribui la descongestionarea și fluidizarea traficului din zonă și dezvoltarea regională prin mărirea zonei de influență economică. Execuția pasajului denivelat va asigura exploatarea infrastructurii rutiere în condiții optime de rezistență, stabilitate și siguranță a circulației, în condițiile creșterii viitoare a traficului rutier, atât local, cât și regional”, potrivit CNAIR.
- Ideea construirii unui pasaj pe Europeană în zona Metro a stârnit discuții în spațiul public în urmă cu doi ani, când a fost lansat proiectul. Unii ieșeni spun că un astfel de pasaj ar fi fost mai necesar în zona rondului ERA – citește despre reacțiile din societatea civilă

Conform documentației consultate de APIX.ro, valoarea investiției se ridică la 417 milioane lei (inclusiv TVA). Din această sumă, lucrările de construcții și montaj sunt de 277 milioane lei. CNAIR estimează că pasajul va fi construit într-un termen de 12 luni de la desemnarea unui constructor: deocamdată, proiectul este în faza de avizare a studiului de fezabilitate. La acest moment, nu este clar care va fi sursa de finanțare pentru lucrări.
Pasajul va avea o lungime totală de 505 metri cu 3 deschideri și o lungime a suprastructurii de 91 metri. „În secțiunea transversală suprastrucutra pasajuli va fi altcătuită din 10 grinzi prefabricate, cu lungimi de 30 m și înălțime de 1,8 m”, se arată în studiul tehnic.
În document se arată că pasajul va fi construit pe două structuri gemene cu distanța de 1,4 m între cele două suprastructuri. Partea carosabilă va avea o lățime de 8 metri (câte o bandă pe sens și spații de siguranță), urmând a fi amenajate și trotuare.
Intersecția dintre centură și drumul european va fi reglementată prin intermediul unei girații. „Pentru accesul la centrele comerciale din zonă (Dedeman, Arabesque, Metro etc.) vor fi amenajate drumuri colectoare pentru facilitarea accesului la acestea”, conform studiului. O altă girație a fost proiectată pe centură astfel încât să se desprindă două drumuri de legătură către drumurile comunale existente și celelalte centre comerciale din zonă.
