Trafic
SCHIȚE Tot ce trebuie să știi despre nodul rutier A7-A8: va avea 8 bretele și 12 pasaje
Cel mai spectaculos nod rutier din țară va fi amenajat la sud de Pașcani, în cadrul proiectului de construire a autostrăzii A7, în condițiile în care contractul de lucrări este deja semnat, iar în această primăvară va fi „prima lopată”. Nodul rutier va fi construit de grupul de firme UMB, care lucrează pe cea mai mare parte a autostrăzii A7, respectiv între Focșani și Pașcani.
Apix.ro a analizat documentația tehnică aferentă nodului rutier care va asigura conectarea autostrăzilor A7 și A8. Printre altele, nodul rutier, de tip turbion, va avea nu mai puțin de 8 bretele și 12 pasaje. La acestea se adaugă 5 podețe de mici dimensiuni (casetate). Construirea nodului va avea drept consecință și relocarea unui drum județean (DJ208L). „Va fi o realizare inginerească de amploare”, spun specialiștii. Nodul acoperă o zonă în suprafață totală de peste 220 hectare.
Nodul rutier este amplasat pe raza teritorială a două localități: Stolniceni Prăjescu și Pașcani. Bretelele vor avea o rază cuprinsă între 400 și 600 metri. Pe toate bretelele, viteza de proiectare este de 80 km/h.
- „Intersecția dintre autostrăzile A7 și A8 va fi la sud de municipiul Pașcani și va fi un nod de tip turbion localizat la poziția kilometrică km 70+290 – km 72+200 m, parte a autostrăzii A7 secțiunea Bacău-Pașcani. Intersecția între 2 infrastructuri mari rutiere (autostrada A7 și A8) permite traversarea zonei pe benzi de circulație cu o viteză considerabilă (80 km/h). Anvergura și calibrul intersecției (raze generoase, infrastructură denivelată, marcaje și indicatoare rutiere corespunzătoare) asigură siguranța și securitatea participanților la trafic devenind, în momentul dării în trafic, atât o realizare inginerească de amploare cât și un reper important în peisajul antropic pe relația Roman-Pașcani”, a declarat, pentru Apix.ro, Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în cadrul Ministerul Transporturilor și activist civic în cadrul Asociației „Moldova vrea autostradă”.
Nodul rutier va cuprinde 12 pasaje, în următoarele condiții: trei pasaje vor fi amenajate peste str. 13 Decembrie, cinci peste A7, iar alte patru peste bretelele din nodul rutier. Lungimea totală a pasajelor este de 1,8 km, cel mai mic având circa 50 metri, iar cel mai mare aproape 250 metri.
Dintre cele 12 pasaje, patru fac parte din autostrada A8, dar vor fi construite în cadrul proiectului A7. „Toate structurile au fost proiectate pentru o durată de 100 de ani”, se menționează în proiect. Întregul nod rutier va beneficia de sistem de iluminat.
- Citește și Licitațiile pentru capetele sectorului montan al A8 au fost suspendate: care este motivul?
Lista celor 12 pasaje:
Organizarea de șantier va fi făcută pe o suprafață de 2 hectare:
Inițial, pentru conectarea autostrăzilor A7 și A8 a fost prevăzut un nod rutier de tip „treflă”, dar studiul de circulație (care a arătat un trafic „foarte intens” într-o perspectivă de 15 ani) și celelalte documente-suport au determinat decizia ca drumul de mare viteză Bacău – Pașcani să fie în regim de autostradă, ceea ce a dus și la modificarea soluției inițiale a nodului rutier (din acest motiv, unele randări video care sunt publicate online arată la intersecția A7 și A8 un nod de tip „treflă”).
„Este de menționat faptul că impactul asupra mediului al nodului rutier A7-A8 va fi unul limitat deoarece se află departe de ariile naturale protejate și spațiul dintre cele două infrastructuri rutiere (A7 și A8) va fi utilizat (poziția kilometrică km 71+374 m) ca organizare de șantier pentru secțiunea Bacău-Pașcani”, a mai spus Adrian Covăsnianu.