Connect with us

Totul despre pasajul subteran de la Palat: tramvaiul va subtraversa Piața, iar zona va suferi modificări majore de trafic

Pasajul subteran este proiectat în curbă și are o lungime de 340 m

Trafic

Totul despre pasajul subteran de la Palat: tramvaiul va subtraversa Piața, iar zona va suferi modificări majore de trafic

Primăria a recepționat studiul de fezabilitate aferent amenajării unui pasaj subteran în fața Palatului Culturii și crearea unui aliniament continuu de promenadă dinspre pietonalul Ștefan cel Mare către Piața Palatului, iar investiția este estimată la 28,4 milioane lei, inclusiv TVA.

Pasajul subteran proiectat asigură funcționalitatea de trafic auto cu două benzi pe sens, incluzând și noua cale dublă de rulare pentru transportul public cu tramvaiul, cu rampa de intrare pe str. A. Panu (zona Casa Dosoftei) și cu rampa de ieșire pe str. Palat (după trecerea de pietoni).

Indicatorii tehnico-economici fac obiectul unui proiect de hotărâre de Consiliu Local (CL) care va fi aprobat vineri, 26 noiembrie. Pasajul ar urma să aibă 70 metri, în condițiile în care rampele de acces vor fi de 270 metri, astfel că pasajul ar urma să aibă, în total, o lungime de circa 340 metri. Rampa cu intrare pe str. A. Panu are o lungime de 120 metri, iar cea de pe str. Palat 150 metri. Lățimea pasajului subteran va fi de 15 metri.

Realizarea pasajului subteran de la Palat vine în paralel cu planul Primăriei de a extinde pietonalul Ștefan cel Mare până la Casa Modei, pe str. I.C. Brătianu și pe str. Agatha Bârsescu (până la parcarea Teatrului)

Construcția va afecta 450 metri din strada actuală. Alți indicatori ai investiției vizează: lungime linie nouă de tramvai (865 metri), suprafață asfalt nou (9.992 mp), suprafața cale de rulare nouă (2.250 mp), suprafață trotuare noi (261 mp) și borduri prefabricate (4.790 metri).

  • Se propune crearea unui aliniament continuu de promenadă dinspre str. Lăpușneanu, prin Piața Unirii, urmând bld. Ștefan cel Mare pe întreaga sa lungime, traversând str. A. Panu și având ca punct terminus Piața Palatului Culturii sau chiar Ansamblul Palas. În realizarea acestui deziderat, se propune anularea intersecției semaforizate, inclusiv trecerea pentru pietoni de pe str. A. Panu, la nivelul bld. Ștefan cel Mare și mutarea traficului auto în subteran. De asemenea, se propune și anularea căii duble de rulare tramvaie pe aceeași direcție str. A. Panu – str. Palat, între obiectivele de interes istoric și turistic Casa Dosoftei și Biserica Nicolae Domnescu și plasarea acesteia în subteran pe același aliniament cu benzile dedicate traficului auto, în cadrul aceluiași pasaj subteran – fragment din proiectul de hotărâre de CL.

Atfel, potrivit reprezentanților Primăriei, pasajul subteran este proiectat în curbă, cu dublă funcționalitate: trafic auto cu două benzi pe sens, incluzând și noua cale dublă de rulare pentru transportul public cu tramvaiul – cu rampa de intrare pe str. A. Panu din dreptul Casei Dosoftei/Casei Pătrate (înainte de trecerea de pietoni și a intersecției semaforizate) și cu rampă de ieșire pe str. Palat (după trecerea pentru pietoni).

Planurile Primăriei și extinderea Palas în zona Sf. Andrei: compania Iulius va construi o nouă stradă pe lângă Școala Gh. Asachi, care începe din zona trecerii de pietoni de pe str. Palat

Principalele avantaje ale unei astfel de soluții, în opinia Primăriei, sunt următoarele:

  • fluidizarea traficului auto ca urmare a eliminării intersecției semaforizate și a trecereilor pentru pietoni și implicit a timpilor de așteptare
  • optimizarea traseului de transport public cu tramvaiul în zona centrală a orașului
  • sporirea măsurilor de siguranță și confort în deplasare
  • reorganizarea circulației, a marcajelor și semnalizării rutiere
  • reamplasarea stațiilor de transport în comun și de taximetre
  • protejarea obiectivelor istorice din zonă ca urmare a eliminării deplasării tramvaielor la suprafață și a vibrațiilor aferente
  • optimizarea spațiului urban existent prin sporirea suprafețelor destinate pietonalului dinspre bld. Ștefan cel Mare către esplanada Palatului și a dotărilor de mobilier aferent, aspecte menite să revigoreze viața urbană
  • creșterea atractiviății mersului pe jos și a deplasărilor cu mijloace individuale de transport nemotorizate (biciclete, trotinete, role, hoverboard ș.a.)

„Studiul privind pasajul subteran a luat în calcul, printre altele, eliminarea locurilor de parcare și implicit a traficului auto de pe esplanada Palatului Culturii, în contextul în care întreaga piață va fi reamenajată, precum și extinderea Ansamblului Palas în zona Sf. Andrei – Splai Bahlui”, se mai precizează în proiectul de hotărâre.

Pentru realizarea pasajului subteran, pe str. Anastasie Panu și str. Palat sunt propuse următoarele lucrări:

  • traficul auto de pe benzile de ciruclație de lângă ax vor intra/ieși în/din pasaj
  • traseul tramvaiului va fi modificat astfel încât să păstreze axul drumului fără a mai traversa Piața Palat în diagonală
  • traseul tramvaiului va urmări axul drumului și va traversa pasajul subteran
  • nu sunt prevăzute extindere ale arterelor existente întrucât lățimea existentă satisface cerințele de implenetare ale proiectului

Construcția pasajului va afecta și str. Achim Stoia, care se află lângă intrarea în pasajul subteran, fiind necesare următoarele amenajări:

  • de pe str. A. Panu se va păstra relația de dreapta către str. Stoia prin realizarea unui zid de sprijin. Astfel, banda de dreapta va păstra cota actuală dar va fi translatată către clădiri, ocupând circa 2 metri din trotuarul aferent str. A. Panu
  • str. A. Stoia va fi amenajată cu 2 benzi de circulație, câte una pentru fiecare sens, în loc de 3 benzi cât are momentan. Acest aspect este dictat de necesitatea amplasării unui zid de sprijin între sensurile de mers
  • intrarea în pasajul subteran, dinspre str. A. Stoia se va realiza cu o coborâre pe lângă zidul de sprijin și relație de obligatoriu la dreapta. A fost prevăzut și un spațiu de siguranță în care este facilitată asigurarea șoferului înainte de a intra pe str. A. Panu
  • accesul în parcarea Consiliului Județean/Prefectură se va reorganiza: actuala ieșire din parcare va fi în dreptul zidului de sprijin

Odată aprobați indicatorii tehnico-economici în ședința CL de vineri, Primăria va putea iniția demersurile pentru proiectarea lucrărilor și, ulterior, execuția acestora, în măsura în care va dispune și de resursele financiare necesare.

Coordonator al proiectului Apix.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat atât cu mass-media locale, cât și centrale.

Articole din categoria Trafic

Trafic

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top