Connect with us

Pasajul subteran din Copou va costa 23,4 milioane lei: detalii în premieră despre investiția propusă de Primărie

Pasajul va subtraversa rondul de la Agronomie

Trafic

Pasajul subteran din Copou va costa 23,4 milioane lei: detalii în premieră despre investiția propusă de Primărie

Firma contractată de Primăria a finalizat studiul de fezabilitate aferent construirii unui pasaj subteran în Copou, între aleea Mihai Sadoveanu și bld. Carol I, în zona rond Agronomie, investiția fiind estimată la 23,4 milioane lei, conform unui proiect de hotărâre care va fi dezbătut vineri, 26 noiembrie, de către Consiliul Local (CL) și care presupune aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului.

Potrivit sursei citate, pasajul va avea o lungime de 100 metri, în condițiile în care rampele de acces vor avea 200 metri. Ceilalți indicatori tehnici vizează: lungime stradă afectată (425 metri), suprafață asfalt nou (7.762 mp), suprafața cale tramvai nouă (1.080 mp), lungime linie nouă de tramvai (490 m), suprafață trotuare noi (294 mp) și borduri prefabricate (3.560 m). Lățimea pasajului va fi de 8 metri.

Schiță cu caracter informativ cu privire la amplasamentul pasajului subteran din Copou

„Se propune trasabilitatea unui trafic auto continuu de tranzit de la Aleea M. Sadoveanu către bld. Carol I și în sens invers printr-o subtraversare a rondului de la Agronomie. În acest sens, s-a studiat posibilitatea realizării unui pasaj subteran proiectat rectiliniu cu funcționalitate de trafic auto cu o bandă pe sens cu rampa de intrare pe Aleea M. Sadoveanu din dreptul USAMV și cu rampă de ieșire pe bld. Carol I în dreptul Bisericii Sf. Nicolae” – fragment din proiectul de hotărâre care va fi aprobat de către consilierii locali.

Potrivit reprezentanților Primăriei, pasajul subteran se întinde pe o lungime de 300 metri și principalul scop vizează decongestionarea traficului în zona rondului Agronomie la orele de vârf.

În opinia oficialilor municipalității, principalele avantaje ale unei astfel de soluții sunt următoarele:

  • fluidizarea traficului auto ca urmare a subtravers[rii rondului pentru traficul auto și implicit a timpilor de așteptare
  • optimizarea traseului de transport public cu tramvaiul în zona de nord a orașului
  • sporirea măsurilor de siguranță și confort în deplasare
  • reorganizarea circulației, a marcajelor și semnalizării rutiere

Coordonator al proiectului Apix.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat atât cu mass-media locale, cât și centrale.

Articole din categoria Trafic

Trafic

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top