Connect with us

Trenurile vor putea circula cu 160 km/h între Roman și Foșcani: proiect de 11 miliarde de lei

cale ferata cfr

Proiecte publice

Trenurile vor putea circula cu 160 km/h între Roman și Foșcani: proiect de 11 miliarde de lei

Reabilitarea a aproape 150 km de cale ferată, între Roman și Focșani, va costa peste 11 miliarde lei, potrivit unui proiect de hotărâre publicat de guvern și consultat de APIX.ro. Conform actului normativ trenurile vor putea atinge o viteză de 160 km/h pe sectoarele reabilitate.

„Linia de cale ferată Focșani – Roman este situată în Estul țării și traversează trei județe: Vrancea, Bacău si Neamț și este administrată de cele două Sucursale Regionale de căi ferate, respectiv Galați si Iași. Lungimea totală existentă a tronsonului de cale ferată este de 147,7 km, iar linia este dublă, electrificată și dotată cu instalații BLA (în linie curentă) și CED și CE (în stații)”, se arată în documentație.

Ce prevede proiectul:

  • Introducerea instalațiilor de centralizare electronică, în stații și linie curentă și introducerea sistemului de siguranță ERTMS nivel 2 în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) și cu previziunile cererii de trafic de călători și de marfă național și internațional;
  • Reconfigurarea în plan a traseului cu îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de marfă și respectiv minim 160 km/h pentru trenurile de călători;
  • Modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea (în sistem de alimentare de 25 kV, 50 Hz);
  • Asigurarea condițiilor de interoperabilitate privind sarcina admisa pe osie si gabaritul de libera trecere
  • Reabilitarea lucrărilor de arta in conformitate cu recomandările expertizelor tehnice si a dimensionării hidraulice corespunzătoare debitelor de calcul cu probabilitatea de 1% stabilite prin Studiul Hidrologic, și scoaterea de sub efectul inundațiilor pe zonele inundabile
  • Reabilitarea construcțiilor civile din stații, cu accent pe îmbunătățirea condițiilor de călătorie, a accesibilității persoanelor cu mobilitate redusă, precum și îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru personalul de exploatare a căii ferate;
  • Modernizarea instalațiilor de telecomunicații feroviare;
  • Lucrări de protecția mediului, prin amplasarea de panouri fonoabsorbante în toate zonele afectate de zgomotul produs de traficul feroviar; se va acorda o atenție deosebita pentru protejarea mediului in zonele de intersecție cu cursurile de apă, pe zonele cu terasament instabil și inundabil, astfel încât cadrul natural să fie cat mai puțin afectat, atât pe perioada de execuție, cât și pe perioada de exploatare a liniei c.f.

În ceea ce privește lucrările propriu-zise, intervențiile vor presupune:

  • Lucrări de infrastructură și suprastructură linii c.f.;
  • Consolidări de terasamente și lucrări de scurgere a apelor;
  • Treceri la nivel: modernizarea trecerilor la nivel cu dale elastic; 10 treceri la nivel se desființează;
  • Poduri, podeţe: înlocuirea sau reabilitarea lucrărilor de artă existente, respectiv lucrări de artă noi pe variante de traseu: 130 lucrări;
  • Pasaje superioare: 2 pasaje noi în amplasament existent, 2 se repară și 5 rămân ca în situația actuală;
  • un pasaj superior nou ca urmare a desființării TN km 342+700;
  • Apărări de maluri: în zona lucrărilor de artă s-au prevăzut amenajari locale ale albiei, protecție ale albiilor, praguri de fund și lucrări de amenajare locală a albiei pe noul amplasament al lucrărilor de artă de pe variante;
  • Peroane: Lungime 200 m în staţiile intermediare şi 150 m în puncte de oprire; lăţime 6,00 m pentru peronele intermediare și respectiv 3,00 m pentru cele laterale, cu înălţimea +0,55 faţă de NSS; tunel pietonal între peroane pentrru stațiile în care v=160 km/h;
  • În stațiile Focșani, Adjud, Mărășești și Bacău lungimea peroanelor este cuprinsă între 250-400 m;
  • Clădiri călători şi CED: Lucrări de reabilitare clădiri călători și CED;
  • Clădiri noi datorate sistematizării stațiilor. Lucrări de demolare a construcțiilor degradate;
  • Semnalizări şi centralizări feroviare: CE și ERTMS;
  • Telecomunicaţii feroviare: înlocuirea echipamentelor existente, care au un grad de uzură ridicat, cu echipamente care au tehnologie modernă;
  • Linia de contact, protecţie instalaţii şi energoalimentare: reabilitare instalații existente prin înlocuirea lor cu instalații noi;
  • Lucrări de protecția mediului.

Potrivit guvernului, linia de cale ferată Focşani – Roman este situată pe ruta Coridorului IX Pan – European, parte componentă a reţelelor AGC, AGTC şi T.E.R., care este o linie importantă a reţelei de cale ferată din România, deoarece preia traficul internaţional european de pe cele 2 coridoare centrale aflate pe teritoriul Romaniei şi face legătura Coridorului Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) cu ţările din Sud – Estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) şi ţările din Nord – Estul Europei (Republica Moldova, Ucraina, Rusia).

Apartamente de vânzare Iași: oferte actualizate

Descoperă LAPIS Residence - un ansamblu rezidențial de top

Articole din categoria Proiecte publice

To Top