Connect with us

Tronsonul montan al A8: constructorii pot depune oferte până pe 16 decembrie la unul dintre sectoare

autostrada a8 motca-iasi-ungheni randare proiect - imagini virtuale
Un viaduct va avea o înălțime de 45 m

Trafic

Tronsonul montan al A8: constructorii pot depune oferte până pe 16 decembrie la unul dintre sectoare

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că așteaptă oferte pentru construirea unui segment din tronsonul montan al autostrăzii A8 pe 16 decembrie. Este vorba despre porțiunea Sărățeni – Joseni, în cazul căreia valoarea lucrărilor este estimată la 6,1 miliarde lei.

Segmentul, care se desfășoară în județele Mureș și Harghita, are o lungime de 32,4 kilometri, include 39 de poduri și pasaje, 3 tuneluri unidirecționale, 4 polate și 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte). „Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aprox. 16 kilometri reprezentând 50 % din lungimea totală a acestui lot de autostradă”, spune CNIR.

sectiune sarateni joseni parte din tronsonul montan

Cel mai lung pasaj va avea 1.736 metri (pasajul peste DN 13 A și calea ferată), iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri. Pe traseul autostrăzii sunt prevăzute două parcări de scurtă durată (stânga/dreapta) cu 12 spații de încărcare pentru mașini electrice.

Lotul Sărățeni – Joseni va avea și descărcări provizorii pentru a asigura funcționarea independentă. Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 și de la Bugetul de Stat.

Un element de noutate este că vor fi excavate 11 milioane metri cubi de material în surplus. „CNIR a impus, prin documentație (Cerințele Beneficiarului) obligativitatea viitorului Antreprenor de a pune la dispoziția Autorităților Publice Locale sau a oricăror alte Autorități Publice cu titlu gratuit, cantități de material excavat din surplusul de material, pentru a fi utilizat în cadrul proiectelor locale”, potrivit oficialilor CNIR.

CNIR gestionează tronsonul montan pe sectorul Sărățeni – Pipirig, respectiv un traseu de 116 kilometri și care include patru loturi:

  • Lotul 1C Sărățeni-Joseni (32,4 km) – segment în fază de licitație (depunere oferte pe 16 decembrie)
  • Lotul 1D Joseni-Ditrău (14,4 km) – segment în fază de licitație (depunere oferte pe 25 noiembrie)
  • Lotul 2A Ditrău-Grințieș (37,9 km) – segment în fază de licitație (publicare anunț în curs)
  • Lotul 2B Grințieș-Pipirig (31,5 km) – segment în fază de licitație (publicare anunț în curs)

Alte două segmente din sectorul montan sunt gestionate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și, în prezent, CNAIR evaluează ofertele depuse:

Capetele sectorului montan sunt în fază de execuție, respectiv în etapa de proiectare, în condițiile în care fiecare segment are stabilit constructorul:

  • capătul vestic Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km) și legătura A8 cu A3 (2,4 km): constructorul desemnat este firma turcă Nurol
  • capătul estic Leghin – Târgu Neamț – Moțca (30 km): constructorul desemnat este grupul de firme UMB, grup care lucrează și pe cea mai mare parte a autostrăzii A7 (250 din cei 320 km)

Apartamente de vânzare Iași: oferte actualizate

Descoperă LAPIS Residence - un ansamblu rezidențial de top

Editor al publicației APIX.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat cu instituții de presă centrale și locale.

Articole din categoria Trafic

To Top