Connect with us

Planul de trafic pentru Zona Industrială și Bularga (III)

Zona Industrială - Bularga, vedere aeriană. FOTO: Target Media

Mobilitate urbană

Planul de trafic pentru Zona Industrială și Bularga (III)

Fluxul APIX continuă campania privind viitorul plan de circulații din oraș cu cartierul Zona Industrială – Bularga. În evidențele Primăriei, acesta este cel mai întins cartier din municipiu (citește detalii). Din punct de vedere imobiliar, cea mai dinamică dezvoltare o putem observa în două zone din acest cartier: pe Splai drept și pe str. Trei Fântâni. În cazul ambelor zone, arhitecții care au elaborat noul Plan Urbanistic General (PUG) au propus noi soluții de circulații pentru o mai bună legătură cu restul orașului.

Fluxul APIX a scris până acum despre planurile de circulații din zonele Păcurari – Alexandru cel Bun – Dacia și Moara de Vânt.

Cele mai multe noutăți sunt prevăzute în perimetrul delimitat de bd. Tudor VladimirescuCalea Chișinăului (bd. Virgil Săhleanu) – bd. MetalurgieiSplai Bahlui mal drept. Folosind instrumente Google putem afla că acest perimetru are în jur de 82 ha.

Citește și: FOTO Care este cel mai mic cartier din Iași? Are doar 83 hectare (VI)

În acest perimetru se află deja în construcție „Conest Grand Residence”, complex de blocuri cu regim de înălțime mare. Alte planuri urbanistice zonale sunt în curs de aprobare, în general pentru blocuri înalte. În noul PUG, prin centrul perimetrului, între bd. Tudor Vladimirescubd. Metalurgiei, este prevăzută o stradă nouă de legătură (categoria a II-a) cu patru benzi de circulație. De asemenea, tot o stradă de categoria a II-a este prevăzută de la sud la nord care să facă legătura între Calea Chișinăului și Splai Bahlui mal drept și continuarea acesteia cu un nou pod carosabil peste Bahlui pentru ca, în final, să facă legătura cu str. Ciurchi (prin zona str. Mihai Viteazu).

Citește și: Tu știi în ce cartier stai? Delimitarea corectă a cartierului Alexandru cel Bun (IV)

Suprapunere aproximativă a planului de circulații peste o imagine din satelit a perimetrului menționat ( violet – străzi de legătură, portocaliu – străzi magistrale; linie întreruptă – străzi noi, linie continuă – străzi existente):

Legendă: 1 – Pod Metalurgiei, 2 – Pod nou peste Bahlui, 3 – Pasaje din Podu Roș pe Splaiuri, 4 – arteră nouă de circulație, 5 – arteră nouă de circulație. Notă. Cercul roșu semnifică „intersecție de studiat”).

Citește și: FOTO Dacia: 454 ha, 42.500 de locuitori. Care sunt granițele cartierului (II)

Pe zona str. Trei Fântâni, cel mai așteptat proiect este cel al Centurii Sud. De asemenea, este prevăzut un pod nou carosabil peste calea ferată în prelungirea str. Manta Roșie cu preluare de trafic pe str. Cronicar Mustea și, ulterior, pe str. Bucium pentru ca, în final, traficul să fie descărcat pe Calea Chișinăului. Pentru o parcare de tip Park & Ride este propus un amplasament din apropierea intersecției bd. Poitiers – Socola – Bucium.

Citește și: „Conest Grand Residence” – trei blocuri de 11 etaje

„Segmentul estic al axei majore de dezvoltare în lungul râului Bahlui se prefigurează ca o zonă industrială și de deschidere către teritoriul extracomunitar – Republica Moldova și Ucraina. Zona industrială tradițională și structurată adecvat trebuie reabilitată prin inserții de industrii moderne, relocări din alte zone, reconfigurarea tramei stradale și redimensionarea loturilor în concordanță cu noile industrii, reconversia căii ferate uzinale în parte a trenului urban, triajul Socola redimensionat în funcție de cerințe. Suprafața dintre strada Primăverii și C.E.T. va suferi o reconversie în dotările urbane de învățământ, sănătate, servicii, comerț. Râul Bahlui se va canaliza și sistematiza pe ultima porțiune de intravilan în vederea unei intervenții hidrotehnice majore – portul comercial și canalul navigabil spre Prut”, se arată în noul PUG. În schimb, arhitecții au propus „interzicerea dezvoltării unor zone de locuințe” întrucât „necesarul de locuințe al zonei este de cartierele Metalurgie, Nicolina și Tătărași. Evident, această recomandare deja nu este respectată având în vedere dezvoltarea proiectelor imobiliare din zonă.

Citește și: FOTO Curiozitățile cartierului Păcurari – delimitarea corectă a zonelor din Iași (I)

Cum arată planul de circulații din cartierul Zona Industrială – Bularga în noul PUG:

Fluxul APIX va continua în următoarea perioadă să prezinte noutățile din planul de circulații din oraș, așa cum sunt ele prevăzute în noul Plan Urbanistic General. Facem precizarea că proiectele propuse de arhitecți vor putea fi implementate în funcție de capacitățile de finanțare ale municipalității ieșene.

Jurnalist cu o experiență de 12 ani în presa centrală și locală. Coordonator al proiectului Apix.ro.

Texte din arhiva categoriei Mobilitate urbană

Mobilitate urbană:

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

reclamă TSM

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top