Trafic
Cât costă și care este traseul final al primei autostrăzi din județul Iași în lungime de 30 km
Primii aproape 30 km de autostradă care vor fi construiți în județul Iași au o valoare estimată la peste 2,6 miliarde lei și vor face legătura între Mircești și Pașcani, fiind vorba despre ultimul tronson al autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani, lucrările fiind scoase la licitație la sfârșitul săptămânii trecute.
În euro, costurile de construcție a primei autostrăzi din Iași ajung la peste 525 milioane euro, ceea ce înseamnă aproape 19 milioane euro/km (autostrada are o lungime de 28,094 km). APIX.ro a studiat documentația tehnică aferentă licitației și vă prezintă, în premieră, detalii despre primul sector de autostradă din județul Iași.
Sectorul face parte din procedura lansată săptămâna trecută de către CNAIR pentru lucrările de execuție pe porțiunea cuprinsă între Bacău și Pașcani (77 km), licitația fiind împărțită în trei loturi: Bacău – Trifești (30 km), Trifești – Gherăești (19 km) și Mircești – Pașcani (28 km).
Ofertele pot fi depuse cel târziu pe 15 septembrie. În total, alături de celelalte două loturi, valoarea estimată pentru construirea tronsonului Bacău – Pașcani ajunge la 6,9 miliarde lei (fără TVA).
Care este traseul primei autostrăzi din Iași
Sectorul Mircești – Pașcani are o lungime totală de 28,1 km și tranzitează comunele Mircești, Hălăucești, Mogosești – Siret, Stolniceni – Prăjescu și Pașcani.
- „Are o dezvoltare preponderent Sud – Nord. La km 50+070 intersectează DJ 208 (zona Mircești). În zona km 54-57 ocolește pe la Vest localitatea Hălăucești, urmând ca spre final, între km 60+700 și 61+400 traseul să se strecoare pe un coridor între construcții (case) și pădure. Până la km 65, traseul se dezvolta paralel cu CF500 (calea ferată), la Vest de localitatea Cozmești. În zona km 68+700 se strecoară prin coridorul dintre Brătești și Stolniceni – Prăjescu. Din zona km 72 virează ușor către Vest pentru a ocoli localitatea Sodomeni prin Est și municipiul Pașcani pe la Vest. În zona km 71+300 – 71 + 400 traversează viitoarea autostradă A8 (Târgu Neamț – Iași). La km 72+900 intersectează DC111 (strada Morilor) urmând să se facă descărcarea autostrăzii în DN28A (str. Moldovei)” – extras din caietul de sarcini aferent licitației.
Autostrada Mircești – Pașcani va avea trei noduri rutiere la Mogosești – Siret, intersecția cu A8 și Pașcani. Zonele care vor avea sistem de iluminat public sunt: spațiu de servicii (Mircești), nodul rutier Mogoșești – Siret, pasajul peste DC 104, pod peste Parul, nodul rutier A7 – A8, pasaj peste DN 28A și nodul rutier Pașcani.
„Volumele de trafic estimate ce vor fi atrase de autostradă, exprimate ca medie zilnică anuală (MZA) pentru anul 2025 sunt circa 31.000 vehicule etalon (MZA) între Bacău și Roman, 21.000 vehicule etalon (MZA) între Roman și Săbăoani și circa 5.500 vehicule etalon (MZA) între Săbăoani și Pașcani, în condițiile în care de la Pașcani va exista o continuare a unui drum de mare viteză spre Suceava, Tg. Neamț (Transilvania) sau Iași. La nivelul anului 2045, aceste valori cresc la circa 38.000 vehicule etalon, 28.500 vehicule etalon și 31.000 vehicule etalon”,