Connect with us

Centura „ușoară” a fost deblocată: proiectul a fost depus din nou la Agenția de Mediu

traseu centura iasi

Proiecte publice

Centura „ușoară” a fost deblocată: proiectul a fost depus din nou la Agenția de Mediu

Compania clujeană NV Construct a depus din nou studiul de fezabilitate la Agenția pentru Protecția Mediului (APM), în vederea obținerii avizului necesar de la această instituție astfel încât proiectul să fie, ulterior, aprobat de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Valoarea estimată a lucrărilor, pentru care nu există o sursă certă de finanțare, ajunge la circa 190 milioane lei (inclusiv TVA).

Contractul pentru actualizarea studiului de fezabilitate a fost semnat în martie 2021 și, inițial, avea un termen de execuție de 12 luni, dar va ajunge să fie dus la bun sfârșit după 24 luni. Lungimea totală ajunge la 8,1 km, iar pe tronsonul Uricani – Cicoarei vor fi patru benzi de circulație, în timp ce pe zona mun. Iași, unde centura „ușoară” se suprapune cu străzile Cicoarei și Arh. Berindei, vor fi două benzi de circulație.

Amintim că centura „uşoară” se desprinde din varianta de trafic greu, la intrarea în localitatea Uricani, printr-o intersecţie giratorie şi se desfăşoară paralel cu râul Bahlui, la baza dealului Catolicilor. Acest sector se termină la intrarea pe strada Cicoarei, şi are o lungime de 4,95 km, penetraţia spre Dacia fiind un pod peste Bahlui spre strada Strămoşilor.

Din acest punct pornește centura „ușoară” – o intersecție giratorie cu varianta de trafic greu

Cel de-al doilea sector se suprapune pe amplasamentul străzii Cicoarei (intersecţie cu Calea Galatei) şi, apoi, pe str. Arh. Ioan Berindei până la intersecţia cu şoseaua Nicolina. Pe ultimul tronson sunt proiectate doar două benzi de circulaţie întrucât de o parte şi de cealaltă a străzilor sunt proprietăţi private. În total, suprafața afectată de lucrări este de aproape 250.000 mp.

Aici este intersecția giratorie între sectorul de drum nou care va fi construit dinspre Uricani, penetrația spre Dacia și str. Cicoarei

Una dintre problemele studiului viza modul de racordare a șoselei cu cartierul Dacia, prin intermediul podului nou, în contextul riscului de inundabilitate.

Viitorul pod peste Bahlui va avea 15 metri, dar rampele de acces vor avea câte 120 m

„Legătura dintre pod și str. Strămoșilor se va realiza prin modificarea benzii de circulație a str. Strămoșilor dinspre râul Bahlui. Această bandă se va racorda la cota podului proiectat pe o lungime de circa 120 m înainte și după pod. Pentru a realiza diferența de cotă între 2 benzi de circulație ale str. Strămoșilor, se va executa un zid de sprijin din beton armat între acestea. Cota proiectată a penetrației Dacia în zona intersecției cu str. Strămoșilor este de 45 m și este cu 40 cm peste cota digului mal stâng”, se arată în raportul depus la APM.

Apartamente de vânzare Iași: oferte actualizate

Descoperă LAPIS Residence - un ansamblu rezidențial de top

Editor al publicației APIX.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat cu instituții de presă centrale și locale.

Articole din categoria Proiecte publice

To Top