Proiecte publice
CNAIR preia mai multe tronsoane de drum de la Consiliul Județean pentru autostrada Bacău – Pașcani
Plenul Consiliului Județean (CJ) a aprobat trecerea în proprietatea statului și în administrarea CNAIR a peste 30.000 mp de drum, respectiv mai multe tronsoane care sunt afectate de construirea autostrăzii Bacău – Pașcani.
Cele 13 tronsoane de drum sunt pe raza comunelor Hălăucești și Stolniceni Prăjescu, precum și a orașului Pașcani. Valoarea de inventar a bunurilor se ridică la circa un milion de euro. „În vederea realizării autostrăzii Bacău – Pașcani este necesară preluarea unei suprafețe totale de 31.347 mp”, se arată în adresa CNAIR către Consiliul Județean.
Autostrada Bacău – Pașcani are trei sectoare, iar unul dintre acestea, de 30 km, se află în județul Iași, între Mircești și Pașcani. Contractul de lucrări pentru prima autostrada din Iași a fost câștigat de grupul de firme UMB, condus de Dorinel Umbrărescu. Însă, contractul nu a fost încă semnat întrucât compania Danlin XXL, firmă patronată de un apropiat al „baronului” PSD Ionel Arsene, a contestat raportul procedurii și se așteaptă decizia Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor.
- Citește și Lucrările la prima autostradă din jud. Iași vor începe în 2023 și vor fi executate de UMB
Care este traseul autostrăzii A7 în județul Iași?
Sectorul Mircești – Pașcani are o lungime totală de 29,1 km și tranzitează comunele Mircești, Hălăucești, Mogosești – Siret, Stolniceni – Prăjescu și Pașcani. Costurile de construire se ridică la 1,7 miliarde lei, fără TVA, aceasta fiind oferta financiară făcută de grupul UMB.
- „Are o dezvoltare preponderent Sud – Nord. La km 50+070 intersectează DJ 208 (zona Mircești). În zona km 54-57 ocolește pe la Vest localitatea Hălăucești, urmând ca spre final, între km 60+700 și 61+400 traseul să se strecoare pe un coridor între construcții (case) și pădure. Până la km 65, traseul se dezvolta paralel cu CF500 (calea ferată), la Vest de localitatea Cozmești. În zona km 68+700 se strecoară prin coridorul dintre Brătești și Stolniceni – Prăjescu. Din zona km 72 virează ușor către Vest pentru a ocoli localitatea Sodomeni prin Est și municipiul Pașcani pe la Vest. În zona km 71+300 – 71 + 400 traversează viitoarea autostradă A8 (Târgu Neamț – Iași). La km 72+900 intersectează DC111 (strada Morilor) urmând să se facă descărcarea autostrăzii în DN28A (str. Moldovei)” – extras din caietul de sarcini aferent licitației.
Autostrada Mircești – Pașcani va avea trei noduri rutiere la Mogosești – Siret, intersecția cu A8 și Pașcani. Zonele care vor avea sistem de iluminat public sunt: spațiu de servicii (Mircești), nodul rutier Mogoșești – Siret, pasajul peste DC 104, pod peste Parul, nodul rutier A7 – A8, pasaj peste DN 28A și nodul rutier Pașcani.