Connect with us

De ce a fost contestată licitația pentru construirea autostrăzii Tg Frumos – Lețcani

autostrada a8 motca-iasi-ungheni randare proiect - imagini virtuale

Trafic

De ce a fost contestată licitația pentru construirea autostrăzii Tg Frumos – Lețcani

Licitația pentru construirea autostrăzii Tg Frumos – Lețcani a fost suspendată recent din cauza unei contestații depuse de Strabag. La acel moment, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) nu a furnizat detalii despre sesizare. APIX.ro a consultat contestația Strabag și vă prezintă principalele probleme invocate de austrieci.

Strabag solicită Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) să anuleze mai multe răspunsuri pe care CNIR le-a oferit potențialilor ofertanți în timpul desfășurării licitației. În același timp, compania solicită prelungirea termenului de ofertare având în vedere că CNIR a pus la dispoziție companiilor interesate numeroase documente și detalii noi ulterior lansării licitației.

„Termenul de depunere al ofertelor este insuficient și imposibil de respectat din punct de vedere practic, niciun ofertant serios nefiind în măsură să depună o ofertă completă și corectă având în vedere numărul impresionant de documente tehnice noi puse la dispoziție abia acum, precum și văditele omisiuni, contradicții și încălcări cu care sunt viciate o mare parte a răspunsurilor la solicitările de clarificare”, se precizează în contestația depusă de Strabag.

În ceea ce privește răspunsurile la clarificări, Strabag spun că CNIR a încălcat o serie de prevederi, respectiv:

  • a modificat sau a adăugat în mod nelegal la documentație
  • nu a răspuns sau a răspuns neconcludent la solicitările de clarificare
  • a oferit răspunsuri contradictorii
  • a pus la dispoziție răspunsurile cu 23 zile înainte de termenul limită de depunere a ofertelor

„Raportat la conținutul clarificărilor emise, respectiv la cerințele impuse prin acestea, derogatorii de la cerințele inițial publicate, rezultă că unele dintre răspunsurile emise de autoritatea contractantă sunt fie nelegale, fie abuzive sau chiar contrare principiilor care guvernează atribuirea contractelor de achiziție publică. Pentru aceste motive, se impune anularea acestor răspunsuri și remedierea documentației în mod corespunzător”, potrivit sesizării depuse la CNSC.

Strabag a solicitat CNSC să admite contestația în forma în care a fost depusă, suspendarea procedurii până la judecarea pe fond, anularea parțială a răspunsurilor oferite de CNIR și obligarea autorității contractante să adopte măsuri de remediere.

traseu tg frumos letcani autostrada a8

Tronsonul Tg Frumos – Lețcani este unul dintre cele mai importante porțiuni ale autostrăzii Iașului, parte din A8: în cadrul procedurii se acordă punctaj suplimentar pentru acei ofertanți care își vor asuma finalizarea cu prioritate a segmentului la nord de Podu Iloaiei care, conform CNIR, va avea și un rol de centură a acestui oraș – Podu Iloaiei este supraaglomerat de mai mulți ani, mereu fiind ambuteiaje, iar cozile sunt kilometrice.

Proiectul prevede amenajarea următoarelor structuri: 33 de poduri și pasaje (în lungime totală de 7,8 km, cel mai lung fiind un pod peste râul Bahlui – 1,1 km), 2 tunele și 3 noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Lețcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28). Oficialii CNIR au mai spus că, în cadrul proiectului, vor mai fi executate două drumuri de legătură cu DN28 unul cu 2 benzi (5,2 km) și celălalt cu 4 benzi (7,6 km).

Aricole din categoria Trafic

Schimbări în trafic:

Cele mai citite articole

To Top