Connect with us

De ce au dispărut butoanele „de verde” de la unele treceri de pietoni din Iași?

Local

De ce au dispărut butoanele „de verde” de la unele treceri de pietoni din Iași?

Butoanele pentru pietoni de la mai multe treceri din oraș au dispărut, în timp ce Primăria pregătește un proiect pentru „modernizarea și îmbunătățirea sistemului de management al traficului”. Potrivit oficialilor instituției, actualul sistem va fi extins în mai multe intersecții și vor fi achiziționate dotări moderne.

În ceea ce privește butoanele pentru pietoni, Primăria a constatat că acestea „nu sunt utile în intersecțiile în cruce”, iar cele care au „dispărut” sunt relocate în locurile unde au fost vandalizate sau vor fi înlocuite cu altele noi.

Buton demontat pe str. Palat

Apix.ro vă pune la dispoziție mai jos răspunsul integral al Primăriei pe tema lipsei butoanelor din unele intersecții și planul de extindere a sistemulul de management al traficului:

„Este vorba de a extinde sistemul actual, de a include în sistemul de management al traficului noi intersecţii, respectiv adaptarea acestuia la proiectele de dezvoltare a pistelor de biciclete și prioritizarea mijloacelor de transport public. Având în vedere că odată cu modernizarea și îmbunătăţirea sistemului de management al traficului vor fi achiziționate automate de semaforizare de ultimă generație, este necesară o analiză și, eventual, un update al sistemului pentru a se verifica compatibilitatea cu noile tehnologii.

Butoanele pentru solicitarea culorii verde de către pietoni nu sunt atât de utile în intersecțiile în cruce, unde sistemul acordă automat verde pietonilor ce traversează arterele cu roșu pentru vehicule, funcție de numărul de vehicule pe fiecare arteră și respectând ciclurile de semaforizare. Însă ele sunt foarte utile la trecerile pentru pietoni peste o stradă liniară (fără intersecție). Acolo nu are rost ca sistemul să întrerupă fluxul de vehicule prin acordarea de verde pietonilor, dacă nu există cerere pentru aceasta. Butoanele pentru pietoni au fost demontate din intersecții pentru a fi montate pe astfel de artere acolo unde au fost vandalizate, s-au defectat sau au fost construite altele noi.

Cu privire la înlocuirea lor, vom proceda doar la dotările care se dovedesc a fi EOL (End of Life) și EOS (End of Support) pentru care nu se vor mai găsi piese de schimb, pentru care nu va mai fi asigurat suport tehnic sau care nu vor mai fi compatibile cu noile echipamente. Pentru aceasta este necesară analiza și reproiectarea sistemului. Dotările identificate a se afla în situația de mai sus vor fi înlocuite cu altele moderne.

Butoanele pentru solicitarea culorii verde de către pietoni vor continua să existe și vor fi instalate conform recomandărilor din noul proiect de modernizare și extindere a Sistemului de Management al Traficului.

Cu privire la semafoarele cu cronometru, aceastea implică timpi de semaforizare invariabili cu perioade de timp bine determinate, eventual pe intervale orare. Acestea pot fi utilizate în intersecții sau pe sectoare de drum ce nu sunt legate de alte intersecții apropiate. În rest, este recomandată semaforizarea cu timp adaptiv, la care nu poate fi cuplat un sistem de numărare a timpului de verde / roșu.

Eficiența unuia sau altuia dintre sisteme depinde de multe variabile, cum ar fi volumul de trafic, numărul de intersecții, fluxul vehiculelor, timpul de așteptare și altele.

Într-un oraș de dimensiunile Municipiului Iași este recomandat un sistem de semaforizare cu timpi adaptivi, ce utilizează senzori și algoritmi pentru a adapta timpul semaforului la volumul de trafic în timp real sau de evenimente neașteptate, cum ar fi accidente sau ambuteiaje, ceea ce-l face mai eficient și mai precis, dar și mai complex din punct de vedere tehnic.”

[P] Apartamente de vânzare și închiriat pe evo-imobiliare.ro

Urmărește știrile APIX.ro pe WhatsApp

Articole din categoria Local

Hover Image with Link

Trafic

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top