Proiecte publice
FOTO Cum va arăta depoul Dacia – randări din proiectul de PUZ/Investiția este de 30 mil. euro
Primăria Iași va organiza, pe 16 august, o dezbatere publică privind proiectul de Plan Urbanistic Zonal (PUZ) pentru construirea unui nou depou în capăt Dacia, o investiție estimată la 30 milioane euro. PUZ-ul a fost întocmit în contextul în care pe teren există o interdicție de construire până la elaborarea unui plan urbanistic pentru sistematizarea zonei.
Regimul maxim de înălţime pentru noile construcţii este parter şi 2 etaje (18 metri – înălţime). Principalele funcţiuni ale clădirilor sunt reparaţie şi întreţinere tramvaie, garare, spălare, decantor, posturi de transformare, punct termic, platforme tehnologice şi alte construcţii speciale (dispozitiv cale, linie cale, aparate cale etc.). Terenul pe care va fi implementat proiectul are o suprafaţă de circa 56.000 mp, cu un grad actual de ocupare de 50%.
Noul bilanț teritorial propus în proiect cuprinde trei unităţi teritoriale de referinţă: transporturi – depou (40.000 mp), circulaţii (circa 15.000 mp) şi servicii transfer – rond Dacia (5.000 mp). Clădirile de servicii şi echipamente vor ocupa o suprafaţă de circa 33.000 mp (circa 58%), în condiţiile în care spaţiile verzi sunt prevăzute pe 5.600 mp, iar pe restul terenului vor fi amenajate circulaţii.
- Depoul va găzdui noile tramvaie (32) şi autobuze electrice (44) care vor ajunge la Iaşi în următorii ani. De asemenea, se vor face amenajări în perspectiva reintroducerii troleibuzului la Iaşi.
„Propunerea de rezolvare a îmbunătăţirii accesibilităţii terenurilor din zona studiată prin documentaţia de faţă presupune modernizarea tramei stradale de acces, precum şi prelungirea străzii Tabacului până în zona ERA şi preluarea transportului pe linie din Rondul Dacia pe această stradă nou creată”, este una dintre soluţiile prezentate în PUZ pentru modernizarea circulaţiei în zonă.
Ideea prelungirii căii de rulare spre ERA este una mai veche, dar abia în acest an se face un studiu de oportunitate în acest sens.