Connect with us

Guvernul ratează un jalon PNRR: nu poate semna unul dintre contractele de execuție în cazul autostrăzii A8

Proiecte publice

Guvernul ratează un jalon PNRR: nu poate semna unul dintre contractele de execuție în cazul autostrăzii A8

Guvernul va rata unul dintre jaloanele PNRR, după ce licitația privind capătul vestic al sectorului montan din autostrada A8 a intrat în impas: CNAIR a stabilit executantul lucrării, dar a fost admisă o contestație la raportul de procedură. Astfel, contractul PNRR nu poate fi semnat până la finalul acestui an și, astfel, va fi ratat un jalon.

„Indiferent că se va ajunge la o reevaluare rapidă sau îndelung-așteptată dacă (foarte probabil) se va merge la Curtea de Apel București, nu mai este nicio șansă ca să se semneze contractul în acest an. Așa că banii din PNRR aferenți cererii de plată din semestrul II 2023 nu pot fi încasați de România până când nu se bifează jalonul”, spune Asociația Pro Infrastructură.

Potrivit organizației, „iresponsabilii CNAIR” aruncă încă o licitație critică într-o luptă de durată între Nurol (câștigător inițial), Strabag (contestație admisă parțial) și poate chiar Tekfen (acțiune respinsă de CNSC).

„Nu doar că semnarea contractului probabil se va amâna luni întregi, dar deja devine aproape imposibil (și aici) ca lucrările să fie gata în termenul PNRR, 2026, având în vedere că pe acest tronson consistent, 24,4 kilometri, sunt stipulate 6 luni de proiectare și alte 24 de execuție”, consideră Asociația Pro Infrastructură.

  • Cine e de vină? “Contestatarii de profesie?” Evident, nu. Pentru că CNSC a admis (parțial) una din cele 3 contestații depuse. Ca de obicei, problema e la comisia responsabilă cu derularea licitației din CNAIR care nu este în stare să facă o evaluare a ofertelor corectă din capul locului – au mai spus reprezentanții Asociației.

Contractul de execuție vizează lucrări pe porțiunea dintre Târgu Mureș și Miercurea Nirajului (24,4 km), lucrări care vor fi cuprinde și legătura dintre A8 și A3 (2,4 km). Licitația a fost câștigată de compania Nurol, unul dintre cei mai cunoscuți constructori de autostrăzi din Turcia. Firma a fost înființată în urmă cu aproape 60 de ani și, de-a lungul timpului, a construit autostrăzi atât în Turcia, cât și în afara acestei țări.

Traseul capătului vestic al sectorului montan din A8

Urmărește știrile APIX.ro pe WhatsApp

Articole din categoria Proiecte publice

Hover Image with Link

Trafic

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top