Trafic
Lucrările la prima autostradă din jud. Iași vor începe în 2023 și vor fi executate de UMB
Grupul de firme UMB, al omului de afaceri Dorin Umbrărescu, va executa lucrările la prima autostradă din județul Iași, respectiv circa 30 km între Mircești și Pașcani, parte din A7, contractul fiind de 1,76 miliarde lei (fără TVA), în condițiile în care câștigătorul a licitat 67% din valoarea estimată de autoritatea contractantă.
Pe parcursul anului 2022, toate cele 13 loturi ale autostrăzi au fost scoase la licitație, iar, la acest moment, 7 contracte sunt semnate cu constructori, dintre care 4 porțiuni sunt deja în execuție. Lungimea totală a autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani este de 320 km. În ceea ce privește tronsonul Bacău – Pașcani, împărțit în trei loturi (inclusiv sectorul ieșean), toate contractele au fost câștigate de către UMB.
„Lotul 3 (Mircești-Pașcani) a fost adjudecat de același constructor român care a câștigat și celelalte 2 loturi ale secțiunii Bacău-Pașcani. Pentru finalizarea lucrărilor pe cei 28 de km, constructorul are la dispoziție 30 de luni. Contractul are o valoare de 1,76 miliarde de lei (fără TVA). Pe traseul acestui lot vor fi construite inclusiv 38 de poduri și pasaje”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Care este traseul autostrăzii A7 în județul Iași
Sectorul Mircești – Pașcani are o lungime totală de 28,1 km și tranzitează comunele Mircești, Hălăucești, Mogosești – Siret, Stolniceni – Prăjescu și Pașcani.
- „Are o dezvoltare preponderent Sud – Nord. La km 50+070 intersectează DJ 208 (zona Mircești). În zona km 54-57 ocolește pe la Vest localitatea Hălăucești, urmând ca spre final, între km 60+700 și 61+400 traseul să se strecoare pe un coridor între construcții (case) și pădure. Până la km 65, traseul se dezvolta paralel cu CF500 (calea ferată), la Vest de localitatea Cozmești. În zona km 68+700 se strecoară prin coridorul dintre Brătești și Stolniceni – Prăjescu. Din zona km 72 virează ușor către Vest pentru a ocoli localitatea Sodomeni prin Est și municipiul Pașcani pe la Vest. În zona km 71+300 – 71 + 400 traversează viitoarea autostradă A8 (Târgu Neamț – Iași). La km 72+900 intersectează DC111 (strada Morilor) urmând să se facă descărcarea autostrăzii în DN28A (str. Moldovei)” – extras din caietul de sarcini aferent licitației.
Autostrada Mircești – Pașcani va avea trei noduri rutiere la Mogosești – Siret, intersecția cu A8 și Pașcani. Zonele care vor avea sistem de iluminat public sunt: spațiu de servicii (Mircești), nodul rutier Mogoșești – Siret, pasajul peste DC 104, pod peste Parul, nodul rutier A7 – A8, pasaj peste DN 28A și nodul rutier Pașcani.
- Citește și Au început lucrările la autostrada A7: primii 30 km vor fi construiți între Mizil și Pietroasele
Fondurile pentru construirea autostrăzii A7 sunt asigurate printr-un mix de finanțare, iar PNRR reprezintă 50% din necesarul total, restul banilor provenind din alte surse guvernamentale. În urma licitației aferente tronsonului Bacău – Pașcani, economiile au fost de peste 2,3 miliarde lei, în condițiile în care UMB a câștigat contractelor licitând la 67% din valoarea estimată de autoritatea contractantă:
- Săucești – Trifești (30,3 km) – ofertă de 1,63 miliarde lei față de 2,4 miliarde lei estimată de CNAIR, rezultând o economie de aproape 780 milioane lei. UMB a licitat la circa 67% din costurile estimate de CNAIR
- Trifești – Gherăești (19 km) – ofertă de 1,27 miliarde lei față de 1,9 miliarde lei estimată de CNAIR, rezultând o economie de peste 620 milioane lei. UMB a licitat tot la circa 67% din costurile estimate de CNAIR
- Mircești – Pașcani (29,1 km) – ofertă de 1,76 miliarde lei față de 2,6 miliarde lei estimată de CNAIR, rezultând o economie peste 840 milioane lei. UMB a licitat tot la circa 67% din costurile estimate de CNAIR
Toate cele trei loturi vor intra în execuție anul viitor, termenul de execuție fiind de 30 luni.