Local
Noi măsuri în urbanismul local pe fondul unei scăderi masive a autorizațiilor emise
Primăria încearcă să eficientizeze activitatea de urbanism a instituției în urma unei scăderi substanțiale a numărului de autorizații de construire emise în primele două luni comparativ cu perioada similară a ultimilor 15 ani, fiind vorba despre un minim istoric: de exemplu, în februarie, au fost eliberate doar 22 de autorizații.
„Deși unele întârzieri țin de relativul deficit de personal, restricțiile generate de pandemie și sezonul rece, primarul a dispus o serie de măsuri care să eficientizeze și normalizeze activitatea Direcției de Arhitectură și Urbanism”, se arată într-un comunicat al Primăriei.
- Citește și Prăbușire istorică la Primărie: cele mai puține autorizații din ultimii 15 ani [link extern]
Ce măsuri a anunțat municipalitatea:
- scoaterea la concurs a posturilor vacante;
- vacantarea posturilor ai căror titulari sunt suspendați din funcție, urmată de scoaterea acestora la concurs;
- repartizarea mai eficientă a sarcinilor de serviciu între serviciile, birourile și compartimentele Direcției de Arhitectură și Urbanism;
- realizarea unor planuri de soluționare a documentațiilor de urbanism și raportarea săptămânală a progresului;
- organizarea mai eficientă a activității de audiențe și sprijinirea acesteia de către angajați ai altor direcții ale Primăriei (de exemplu, de la Centrul de Informații pentru Cetățeni);
- revenirea la verificarea inițială a documentațiilor primite de la cetățeni, astfel încât eventualele nereguli și inadvertențe ori lipsa unor acte să fie sesizate și corectate din timp, înainte de a intra în circuitul de avizare;
- îmbunătățirea relațiilor de colaborare cu celelalte direcții ale municipalității.
Potrivit comunicatului, primarul Mihai Chirica va urmări permanent evoluția situației de la Direcția de Arhitectură și Urbanism și a adus în atenția angajaților acesteia că așteaptă o îmbunătățire vizibilă a situației până cel târziu în cursul lunii aprilie.