Connect with us

Prima autostradă a Iașului: contractul de lucrări e „vânat” de Umbrărescu, turci, ucraineni și un apropiat al unui baron PSD

Trafic

Prima autostradă a Iașului: contractul de lucrări e „vânat” de Umbrărescu, turci, ucraineni și un apropiat al unui baron PSD

Opt ofertanți a atras contractul de execuție a primilor 30 km de autostradă din județul Iași, cinci dintre aceștia fiind din Turcia, doi din România, iar unul din Ucraina. Contractul are o valoare estimată de 2,15 miliarde lei, fără TVA.

Tronsonul Mircești – Pașcani este ultima porțiune a autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani. Acest tronson a fost scos la licitație, la pachet, cu alte două sectoare (unul în jud. Bacău și celălalt în jud. Neamț), dar procedura a permis licitarea pe fiecare lot în parte. Cu excepția unei firme turcești, toți ceilalți ofertanți au licitat și pentru celelalte două sectoare cuprinse în procedură.

Traseul autostrăzii A7 în jud. Iași

Potrivit informațiilor publicate în sistemul național de achiziții publice, ofertanții în cazul Mircești – Pașcani sunt:

  • asocierea Danlin XXL – Intertranscom Impex (jud. Neamț)
  • asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade (jud. Bacău)
  • Nurol Insaat Ve Ticaret Anonima Sirketi (Turcia)
  • IC Ictas Insaat Sana Yi e Ticaret AS (Turcia)
  • Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Tic. AS (Turcia)
  • Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret AS (Turcia)
  • Mapa Insaat ve Ticaret Anonima Sirketi (Turcia)
  • Automagistral Pivden (Ucraina)

Firmele din cea de-a doua asociere enumerată (cea din care face parte Tehnostrade) sunt deținute de familia Umbrărescu din Bacău, societăți care lucrează deja pe unele autostrăzi din țară, iar implementarea proiectelor a fost lăudată de specialiști care monitorizează lucrărilor.

Intersecția A7 cu A8, din zona Pașcaniului, va fi cea mai spectaculoasă din țară

În cazul primei asocieri, Danlin XXL este controlată de Dan Amurăriței, om de afaceri despre care presa a scris că este un apropiat al baronului PSD Ionel Arsene (șeful Consiliului Județean Neamț).

Dacă firmele turce participă în mod regulat la astfel de licitații în România, suprinzătoare este oferta firmei ucrainene: pe site-ul companiei se arată societatea este una dintre cele mai mari firme de profil din Ucraina cu o experiență majoră în construirea de drumuri. În prezent, Automagistral Pivden are deschise mai multe fronturi de lucru pentru refacerea drumurilor distruse de invazia rusă.

Care este traseul primei autostrăzi din Iași

Sectorul Mircești – Pașcani are o lungime totală de 28,1 km și tranzitează comunele Mircești, Hălăucești, Mogosești – Siret, Stolniceni – Prăjescu și Pașcani.

  • „Are o dezvoltare preponderent Sud – Nord. La km 50+070 intersectează DJ 208 (zona Mircești). În zona km 54-57 ocolește pe la Vest localitatea Hălăucești, urmând ca spre final, între km 60+700 și 61+400 traseul să se strecoare pe un coridor între construcții (case) și pădure. Până la km 65, traseul se dezvolta paralel cu CF500 (calea ferată), la Vest de localitatea Cozmești. În zona km 68+700 se strecoară prin coridorul dintre Brătești și Stolniceni – Prăjescu. Din zona km 72 virează ușor către Vest pentru a ocoli localitatea Sodomeni prin Est și municipiul Pașcani pe la Vest. În zona km 71+300 – 71 + 400 traversează viitoarea autostradă A8 (Târgu Neamț – Iași). La km 72+900 intersectează DC111 (strada Morilor) urmând să se facă descărcarea autostrăzii în DN28A (str. Moldovei)” – extras din caietul de sarcini aferent licitației.

Autostrada Mircești – Pașcani va avea trei noduri rutiere la Mogosești – Siret, intersecția cu A8 și Pașcani. Zonele care vor avea sistem de iluminat public sunt: spațiu de servicii (Mircești), nodul rutier Mogoșești – Siret, pasajul peste DC 104, pod peste Parul, nodul rutier A7 – A8, pasaj peste DN 28A și nodul rutier Pașcani.

„Volumele de trafic estimate ce vor fi atrase de autostradă, exprimate ca medie zilnică anuală (MZA) pentru anul 2025 sunt circa 31.000 vehicule etalon (MZA) între Bacău și Roman, 21.000 vehicule etalon (MZA) între Roman și Săbăoani și circa 5.500 vehicule etalon (MZA) între Săbăoani și Pașcani, în condițiile în care de la Pașcani va exista o continuare a unui drum de mare viteză spre Suceava, Tg. Neamț (Transilvania) sau Iași. La nivelul anului 2045, aceste valori cresc la circa 38.000 vehicule etalon28.500 vehicule etalon și 31.000 vehicule etalon”

Editor al publicației APIX.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat cu instituții de presă centrale și locale.

Articole din categoria Trafic

Trafic

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top