Connect with us

Primul contract de lucrări la A7: 200 mil. euro pentru 14 km – o firmă ieșeană, parte din asocierea câștigătoare

Trafic

Primul contract de lucrări la A7: 200 mil. euro pentru 14 km – o firmă ieșeană, parte din asocierea câștigătoare

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a stabilit câștigătorul primului contract de lucrări în cazul autostrăzii A7, respectiv un sector de 13,9 km din tronsonul Ploiești – Buzău. Acest tronson a fost împărțit în trei sectoare, pentru alte două fiind așteptată decizia CNAIR cu privire la constructorii care vor câștiga licitația.

Sectorul de 13,9 km este lotul 3 din procedura lansată în luna iunie 2021 de CNAIR și face legătura dintre Pietroasele și municipiul Buzău. Valoarea estimată a contractului a fost de circa 1,4 miliarde lei, iar atribuirea s-a făcut pe circa 950 milioane lei, fără TVA.

În prezent, cel mai scurt drum între Pietroasele și Buzău are peste 25 km

Cine va executa lucrările

Potrivit CNAIR, câștigătorul este o asociere de firme din România, Spania și Turcia, în total fiind vorba despre 17 companii care fac parte din asociere. APIX.ro vă prezintă, mai jos, care sunt principalele firmele implicate:

  • Drum Asfalt – companie din Bihor al cărui asociat unic este antreprenorul Floarea Petroi. În 2020, firma a avut afaceri de peste 220 milioane lei și un număr mediu de 100 de angajați.
  • OPR Asfalt – companie din Timișoara deținută de asociați spanioli și români. În 2020, cifra de afaceri a fost 32 milioane lei
  • Ilgaz Inșaat – companie din Turcia, cu un portofoliu bogat în lucrări similare (vezi aici)
  • Trameco – companie din Oradea, cu o cifră de afaceri de circa 84 milioane lei în 2020
  • Obras Publicas Y Regadios – companie din Spania: vezi portofoliul de lucrări al OPR

Firmele enumerate mai sus sunt principalele companii implicate în calitate de ofertant, dar asocierea mai cuprinde 13 societate, în calitate de subcontractanți, conform datelor consultate de APIX.ro în sistemul electronic de achiziții publice, respectiv:

  • Epser LTD (București), Institutul de Arheologie Vasile Parvan (București), Danavi (Iași), Zublin România (București), Construction & Pipeline Services (Sibiu), Elektra Invest (București), Eckon CEI (Alexandria), Precon Transilvania (Oradea), Toro Tech Construct (București), Famyly Forest (Ploiești), Citadina 98 (Galați) și GDO Mov Impex (Baia Mare)

În ceea ce privește firma ieșeană implicată în asociere, Danavi este o companie înființată în 2000, iar asociatul unic este Alexandru Frăsinenanu. Potrivit informațiilor APIX.ro, societatea este specializată în servicii de deminare, cercetare teren și detectare muniții neexplodate. În portofoliul companiei apar numeroase contracte în relație cu proiecte de infrastructură derulate la nivel național.

Lucrările la tronsonul Pietroasele – Buzău ar urma să fie gata în 20 de luni. Printre lucrări se numără executarea a 8 poduri și un pasaj cu o lungime de aproape 1,3 km

În licitație sunt și sectoare din tronsonul Buzău – Focșani, proceduri cu contracte a căror valoare totală trece pragul de 3 miliarde lei, respectiv:

  • Nod Dumbrava pe A3 București – Ploiești -> Mizil: 21 km, cu o valoare a contractului cuprinsă între 1,6 și 1,9 miliarde lei
  • Mizil – Pietroasele: 28,35 km, cu o valoare a contractului cuprinsă între 1,5 și 1,7 miliarde lei

Din informațiile APIX.ro, câștigătorii acestor două loturi ar putea fi anunțați în următoarea săptămână.

Tronsonul Ploiești – Buzău este cel mai mic sector al autostrăzii A7, în condițiile în care are doar 63 km față de celelalte sectoare: Buzău – Focșani (83 km), Foșcani – Bacău (96 km) și Bacău – Pașcani (77 km). În proiectul de construire a tronsonului Ploiești – Buzău sunt prevăzute 6 noduri rutiere, 42 de poduri/pasaje/viaducte, 4 parcări/spații de servicii și 2 centre de întreținere. Perdele forestiere de-a lungul întregii autostrăzi și stații de încărcare pentru vehicule electrice în spațiile de servicii.

Apartamente de vânzare Iași: oferte actualizate

Descoperă LAPIS Residence - un ansamblu rezidențial de top

Editor al publicației APIX.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat cu instituții de presă centrale și locale.

Articole din categoria Trafic

To Top